اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان خطاب به رئیس‌ جمهور:

اختصاص بخشی از درآمد سهام فولاد خوزستان برای ساخت اتوبان تهران ـ پرند عدالت نیست

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به اینکه شعار اصلی‌ دولت نهم عدالت بود، گفت: اختصاص بخشی از درآمد سهام فولاد خوزستان برای ساخت اتوبان تهران ـ پرند عدالت نیست.

اختصاص بخشی از درآمد سهام فولاد خوزستان برای ساخت اتوبان تهران ـ پرند عدالت نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از دفتر ارتباطات مردمی این نماینده اهواز در مجلس، سید شکر خدا موسوی اظهار داشت: سزاوار نیست با وجود این همه صدمه زیست محیطی و تلاش کارگران زحمتکش برای سر پا نگه داشتن شرکت فولاد خوزستان، 200 میلیارد تومان از محل فروش این کارخانه را برای ساخت اتوبان تهران ـ پرند تخصیص دهند.

وی از فروش 27.5 درصد سهام شرکت فولاد اهواز بر اساس اصل 44 قانون اساسی (خصوصی سازی ) در هفته گذشته در بورس تهران خبر داد و گفت: همه مردم شریف و ولایت مدار استان خوزستان اطلاع دارند که اگر همت، غیرت و تلاش‌های شبانه‌روزی کارگران زحمتکش و کارشناسان متعهد شرکت فولاد خوزستان در 30 سال گذشته نبود، شاید سرنوشت این شرکت به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: در گرمای 50 درجه سانتیگراد و زیر موشک باران و توپخانه دشمن بعثی در دوران دفاع مقدس و پس از آن هجوم ریزگردها در سال‌های گذشته و در پای کوره‌های ذوب و فولادسازی، این کارگران عزیز بودند که نگذاشتند چرخ تولید این کارخانه از کار بیفتد اما اکنون درآمد این شرکت در پروژه‌هایی در پایتخت هزینه می‌شود.

موسوی به آلودگی‌های زیست محیطی شرکت فولاد خوزستان که مشکلات زیادی علاوه بر محیطی زیست طبیعی برای مردم ایجاد کرده اشاره نمود و گفت: مردم ساکن در محدوده اطراف این شرکت وقتی لباس سفیدی را می‌شویند و روی بند می‌اندازند پس از یک ساعت پر از دوده و آلاینده‌های فولاد می‌شود.

وی تصریح کرد: آیا این انصاف و عدالت است که از 3 هزار و 500 میلیارد تومان فقط 300 میلیارد تومان سهم خوزستان شود؟ آیا سزاوار است که با وجود این همه صدمه زیست محیطی و تلاش کارگران زحمتکش برای سر پا نگه داشتن این شرکت 200 میلیارد تومان از محل فروش این کارخانه را برای ساخت اتوبان تهران- پرند تخصیص دهند؟

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان خطاب به رئیس جمهوری گفت: جناب آقای دکتر احمدی نژاد شما که شعار اصلی‌تان عدالت بود؛ کجای این اقدام بویی از عدالت دارد؟ در جایی که پروژه قطار شهری اهواز به خاطر 100 میلیارد تومان متوقف می‌شود و در روزهای گذشته 200 نفر از کارگران مظلوم آن به دلیل عدم تامین اعتبار اخراج می‌شوند؛ آیا آقای وزیر صنعت، معدن و تجارت اطلاع دارند که از 9 هزار نفر کارگر تلاشگر این شرکت فقط نزدیک به 2 هزار نفر سهامدار هستند و به ما بقی هیچ گونه سهامی تعلق نگرفته است؟

وی از وزیر صنعت، معدن و تجارت بابت اینکه اولویت اول فروش سهام شرکت فولاد به کارگران و کارمندان این واحد اختصاص نیافته به شدت انتقاد کرد و گفت: در مقابل کسانی که همه عمر مفید خود را پای کوره‌های وحشتناک ذوب در گرمای 50 درجه اهواز قرار دادند پاسخی قانع کننده دارید؟

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی بار دیگر روی صحبت خود را رئیس جمهور قرار داد و گفت: مردم خوزستان حق بزرگی بر گردن نظام دارند. همین استان بود که حضرت امام خمینی (ره): فرمودند «خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد» اما اینک شاهدیم که مسئولان دین خود را به این مردم رنج کشیده که روی دنیایی از ذخایر نفت و گاز و سایر نعمات الهی زندگی می‌کنند ادا نکرده‌اند.

موسوی در پایان عنوان کرد: از رئیس جمهور درخواست می‌کنم دستوری دهند تا حداقل 70 درصد از 3 هزار و 500 میلیارد تومان سود ناشی از محل فروش 27.5 درصد سهام اخیر فولاد خوزستان برای توسعه عمرانی استان و پروژه‌های نیمه تمام اختصاص یابد.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول