اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست امسال

80 درصد جرائم در خوزستان توسط پلیس کشف شد

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی خوزستان گفت: بیش از 80 درصد کل جرائم ارتکابی در شش ماهه نخست سال‌جاری در استان کشف شد.

80 درصد جرائم در خوزستان توسط پلیس کشف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز‌ محمدرضا اسحاقی پیش از ظهر امروز در مراسم صبحگاه مشترک نیروی انتظامی همزمان با نخستین روز از هفته ناجا اظهار داشت: بیش از 80درصد کل جرائم در نیمه نخست سال جاری در استان کشف شد که این امر با توجه به ثابت بودن کادر نیروی انسانی،‌ نشان از تلاش مضاعف نیروی انتظامی است.

وی افزود: در حوزه حوادث ناشی از رانندگی جزء پنج استان نخست کشور هستیم که با افزایش تعداد خودروها و رانندگان نه تنها افزایش تلفات نداشتیم بلکه با کنترل این روند، تعداد تلفات نسبت به سال گذشته، 6 درصد کاهش یافت.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان تصریح کرد:‌ خوزستان در نیمه نخست سال در حوزه جرائم خشن نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش بیش از 18 درصدی وقوع جرم بوده است.

اسحاقی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی عامل افزایش همبستگی و عبور از بحران‌های اجتماعی است، ادامه داد: شاهد افزایش کیفی و کمی ارتباط و مشارکت عمومی هستیم که نشان از سرمایه اجتماعی و قدرت نرم‌ پلیس است.

فرمانده انتظامی خوزستان اظهار داشت: ارتباط اجتماعی بین پلیس و مردم موجب افزایش مشروعیت، جلب رضایت عمومی و احساس امنیت می‌شود و پاسخگو بودن و حضور در مجامع مردمی برای نقد و پذیرش انتقاد عمومی نیز برگرفته از اعتماد اجتماعی است.

وی با تأکید بر اینکه اقتدار پلیس عمدتاً جنبه ‌اجتماعی دارد، بیان کرد: پلیس ملاک موفقیت خود را رضایت مردم از عملکرد خویش می‌داند.

اسحاقی اضافه کرد: شعار سال 91 با هدف تغییر و اصلاح رویکرد در نگرش‌ها دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار فارس، ‌امروز روز نخست هفته ناجا، 8 مهرماه با عنوان «پلیس، قانون، اقتدار و انضباط» نام‌گذاری شده است که در این روز صبحگاه مشترک واحدهای انتظامی و نظامی برگزار شد.

همچنین 9 مهرماه به عنوان «پلیس، اعتماد عمومی و مشارکت اجتماعی»، 10 مهرماه با عنوان «پلیس، دانش، فناوی»، 11 مهرماه «پلیس، کارآمدی و پاسخگویی»، 12 مهرماه « پلیس، رسانه و پیشگیری اجتماعی»، 13 مهرماه «پلیس و ولایت مداری و فداکاری» و 14 مهرماه با عنوان «پلیس، جامعه و پاسداری از ارزش‌ها» نام‌گذاری شده‌اند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول