اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان:

طرح مهندسی کنکور در سمنان اجرا می‏شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از اجرای طرح مهندسی کنکور در این استان به منظور افزایش قبولی دانش‏آموزان سمنانی در کنکور سراسری خبر داد.

طرح مهندسی کنکور در سمنان اجرا می‏شود

محمد بناییان‏سفید در حاشیه شورای آموزش و پرورش استان سمنان که در استانداری سمنان برگزار شد، در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان با تشریح فعالیت‏هایی که قرار است از سوی آموزش و پرورش استان سمنان در سال تحصیلی جدید اجرایی شود، یکی از این طرح‏ها را «مهندسی کنکور» اعلام کرد.

وی اظهار داشت: طرح مهندسی کنکور یکی از برنامه‏های اساسی آموزش و پرورش استان سمنان برای قبولی بیشتر دانش‏آموزان سمنانی در کنکور سال 92 است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به زوایای مختلف اجرای این طرح و با بیان اینکه در این بخش برنامه‏ریزی‏های خاصی صورت گرفته است، تصریح کرد: طرح مهندسی کنکور با هدف تقویت بنیه علمی دانش‏آموزان استان سمنان به خصوص آن دسته از فراگیرانی که در مناطق محروم و دورافتاده در حال تحصیل هستند، اجرایی می‏شود.

بناییان‏سفید نحوه اجرای طرح مهندسی کنکور را از طریق تشکیل کلاس‏های کنکور، برپایی نشست‏های توجیهی و همچنین تهیه کتب و جزوات آموزشی ذکر کرد.

وی در همین زمینه گفت: طرح مرور دروس کلاس‏های دوم و سوم مقطع متوسطه نیز در استان سمنان اجرایی شده است و در تابستان 91 در این زمینه به خصوص در مناطق محروم و روستایی استان اقدامات درخور توجهی صورت گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در بخش دیگری از این گفت‏وگو به برگزاری کلاس‏های تست‏زنی و رفع اشکال برای دانش‏آموزان دوره متوسطه و کنکوری‏های این استان با مشارکت دبیران نخبه و مجرب خبر داد.

بناییان‏سفید بیان کرد: به منظور افزایش قبولی در کنکور سراسری، همایش مشاوره‏ای برای کنکوری‏های استان سمنان برگزار می‏شود.

وی همچنین از هدفمندسازی آزمون‏های آزمایشی که در مدارس استان سمنان برگزار می‏شود، خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: امسال قرائت‏خانه‏های نوروزی برای دانش‏آموزان این استان در نقاط مختلف راه‏اندازی شد و اجرای این طرح ادامه می‏یابد تا اهداف فعالیتی آموزش و پرورش برای کنکور محقق شود.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول