اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سطح کشور

کرمان مقام چهارم رتبه‌های برتر کنکور را از آن خود کرد

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: استان کرمان در زمینه کسب رتبه‌های برتر کنکور موفق به کسب مقام چهارم کشوری شد.

کرمان مقام چهارم رتبه‌های برتر کنکور را از آن خود کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حمید آرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 9 نفر از دانش‌آموزان استان کرمان در آزمون کنکور سراسری 91 موفق به کسب رتبه‌های زیر 40 شدند.

وی بیان داشت: استان کرمان در زمینه کسب رتبه‌های برتر کنکور موفق به کسب مقام چهارم کشوری شد.

آرمان از کسب هشت رتبه تک رقمی، 62 رتبه دو رقمی و 312 رتبه سه رقمی در کنکور 91 توسط دانش‌آموزان کرمانی خبر داد و اذعان داشت: تاکنون استان کرمان دارای 388 رتبه زیر یک هزار در کنکور بوده است که حدود سه برابر افزایش می‌یابد.

وی عنوان کرد: بر اساس آمار سیستم نام‌نویسی دانش‌آموزان تاکنون 465 هزار و 497 دانش‌آموز مقطع متوسطه در استان کرمان ثبت‌نام کرده‌اند.

آرمان تعداد دانش‌آموزان پسر مقطع متوسطه استان کرمان را 234 هزار و 382 نفر و تعداد دختران را 231 هزار و 115 نفر ذکر کرد.

وی از تحصیل 90 هزار و 625 دانش‌آموز در متوسطه عمومی و 12 هزار و 890 دانش‌آموز در رشته‌های کار و دانش مدارس استان کرمان خبر داد.

آرمان با اشاره به نام‌گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» تصریح کرد: سال جاری در واقع سال فنی و حرفه‌ای است.

وی با بیان اینکه 38 درصد از دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند، عنوان کرد: سیاست‌گذاری‌ها باید به نحوی باشد که 50 درصد دانش‌آموزان ما در رشته‌های فنی و حرفه‌ای مشغول تحصیل شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید با اطلاع‌رسانی مناسب شرایط را برای ورود افراد به رشته‌های فنی و  حرفه‌ای ایجاد کنند.

آرمان ابراز داشت: در سال تحصیلی جدید طرح حضور هادیان فنی و حرفه‌ای در دبیرستان‌های استان کرمان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموختگان فنی و حرفه‌ای می‌توانند تا مقطع دکترا ادامه تحصیل دهند، افزود: قرار است در دانشگاه فرهنگیان نیز رشته‌های فنی و حرفه‌ای نوگشایی شود.

آرمان عنوان کرد: یادگیری پسران از طریق چشم و یادگیری دختران از طریق گوش صورت می‌گیرد و برای جلوگیری از انحراف دانش‌آموزان خانواده‌ها باید حضور پررنگی داشته باشند.

وی در مورد وضعیت جسمی، روحی و روانی دختران کلاس ششم ابتدایی تصریح کرد: افراد باید شش کلاس ابتدایی را در یک مجموعه سپری کنند تا ویژگی‌های رشدی، جسمی و روانی آن‌ها مطلوب باشد.

آرمان ابراز داشت: سن بلوغ دختران و پسران در کشور از 14 سالگی به کلاس دوم و سوم ابتدایی رسیده است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول