اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد

موفقیت 98 دانش‌آموز قمی در کسب رتبه سه رقمی کنکور

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: 98 نفر از دانش‌آموزان قم در کنکور سراسری امسال رتبه‌های زیر هزار را کسب کرده‌اند.

موفقیت 98 دانش‌آموز قمی در کسب رتبه سه رقمی کنکور

محمدحسین امین‌جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت گسترده مدارس قرآنی در قم افزود: 153 مدرسه قرآنی در قم مشغول به فعالیت هستند ضمن اینکه بر اساس طرح جدیدی که ابلاغ شده است 22 دبستان تخصصی قرآنی نیز در قم راه‌اندازی شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه این طرح فقط برای سه سال نخست دبستان اجرا می‌شود گفت: 80 نفر از معلمان مرد و زن کار تدریس به دانش‌آموزان را در این مدارس انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: حداقل مدرک معلمان این دوره‌ها کارشناسی با تاکید بر علوم قرآنی است ضمن اینکه به منظور ارزیابی از کلاس‌ها نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

امین‌جعفری با بیان اینکه در هر مدرسه قرآنی به طور میانگین 150 دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند ابراز کرد: در ارتباط با زنگ ورزش نیز تغییراتی نسبت به گذشته صورت گرفته و معلمان ورزش اکنون ملزم هستند فضا و زمان لازم را به دانش‌آموزان اختصاص دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم از فعالیت هفت مدرسه تخصصی ورزشی در قم خبر داد و گفت: این مدارس در دوره راهنمایی فعالیت می‌کنند که علاوه بر درس‌های هفتگی، برنامه‌های فوق برنامه ورزشی را نیز ارائه می‌دهند زیرا آموزش و پرورش بهترین بستر توسعه ورزش عمومی محسوب می‌شود.

وی در خصوص تغییر مدیران برخی مدارس استان قم بیان داشت: گاهی اوقات تشخیص داده می‌شود که جابجایی بین مدیران صورت گیرد و این امر برای خود اشخاص نیز لازم است.

امین جعفری با بیان اینکه تنها مدارس خاص می‌توانند در هنگام ثبت‌نام هزینه‌هایی را دریافت کنند افزود: اگر گزارشی در خصوص تخلفات در این زمینه داده شود برخورد لازم صورت خواهد گرفت و مدارس تنها مجاز به دریافت حق بیمه و هزینه کتاب‌ها هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: بیش از 7 هزار نفر امسال در قم در آزمون مدارس خاص شرکت کردند و 700 نفر از آنها نیز پذیرش شدند.

وی در ادامه افزود: در پایه دبیرستان 83 درصد مدارس در یک نوبت فعالیت می‌کنند ضمن اینکه در پایه راهنمایی نیز بیش از 60 درصد و در پایه ابتدایی نیز 52 درصد مدارس یک نوبته هستند.

امین‌جعفری بیان داشت: کلاس‌هایی که بالای 40 نفر دانش‌آموز دارند مجاز هستند که برای این افراد دو کلاس تشکیل دهند ضمن اینکه میانگین تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌های قم 30 نفر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه مردودی از پایه‌های راهنمایی و دبیرستان حذف شده است گفت: دانش‌آموزان می‌توانند با ورود به کلاس بالاتر، دروسی را که موفق به گذراندن آنها نشده‌اند در خلال سال تحصیلی جدید اخذ کرده و آن را بگذرانند.

وی در رابطه با لباس فرم دانش‌آموزان مدارس استان قم عنوان داشت: این مسئله امسال زیر نظر شرکت تعاونی مصرف استان قرار گرفته و تنها رنگ لباس توسط اداره‌کل آموزش و پرورش انتخاب شد.

امین‌جعفری از برگزاری صبحگاه مشترک مسئولان فرهنگی آموزش و پرورش استان به مناسبت هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس خبر داد و افزود: این امر طبق روال هر سال برگزار می‌شود و تأثیرات خاص خود را دارد که با استقبال کارکنان و معلمان نیز روبه‌رو شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در خصوص اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه این اداره‌کل در زمینه اعتیاد به دخانیات گفت: این کار به وسیله فرم‌های مخصوص در زمان ثبت‌نام صورت گرفته و دانش‌آموزانی که از نظر خانوادگی و اجتماعی در معرض خطر باشند مورد حمایت و نظارت قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در برنامه‌های مقابله با اعتیاد و سایر معضلات اجتماعی مهارت‌های خاصی با توجه به پایه‌های تحصیلی مختلف وجود دارد که به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول