اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان عنوان کرد

توسعه فاز دوم بندر شهید رجایی با اعتبار 410 میلیون دلار

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از صرف اعتباری معادل 410 میلیون دلار در راستای توسعه فاز دو بندر شهید رجایی خبر داد.

توسعه فاز دوم بندر شهید رجایی با اعتبار 410 میلیون دلار

علی‌اکبر صفایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با اشاره به بازدید اخیر مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی و دستیار ویژه رئیس‌جمهور از بنادر و پروژه‌های در دست احداث بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: پروژه توسعه بنادر شهید حقانی، ذاکری و رجایی از جمله طرح‌های در دست اجرای بنادر و دریانوردی هرمزگان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به طرح احداث بندر چند منظوره نخل ناخدا عنوان کرد: این بندر نیز در نوع خود بندری مهم به شمار می‌رود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: بندر چند منظوره نخل ناخدا در ساحل شرقی شهر بندرعباس در قالب پروژه‌های مهر ماندگار قرار دارد که در هشت ماه گذشته تاکنون برای اجرای این طرح 30 میلیارد و 480 میلیون ریال هزینه شده است.

به گفته این مسئول، بندر چند منظوره نخل ناخدا یکی از مهم‌ترین پروژه‌های مهم در هرمزگان است که عملیات فاز نخست آن با اعتباری بالغ بر 180 میلیارد ریال از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده، طول موج‌شکن این بندر چهار هزار و 133 متر است که تاکنون با 62 درصد پیشرفت، 2 هزار و 588 متر آن احداث شده است.

به گفته صفایی، بندر نخل ناخدا علاوه بر تاثیرات قابل تامل بر اقتصاد منطقه و به ویژه جزیره هرمز، سبب آسان‌سازی امور حمل و نقلی مردم این جزیره نیز می‌شود که امید است هرمز با این بندر از زیر‌ساخت‌های اولیه توسعه به خوبی بهره گیرد.

وی همچنین در مورد فاز دو توسعه بندر شهید رجایی نیز گفت: با بهره برداری از فاز دوم طرح توسعه بندر شهید رجایی ظرفیت این بندر از سه میلیون به 6 میلیون TEU کانتینر می‌رسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: در راستای اجرای فاز دو توسعه بندر شهید رجایی اعتباری معادل 410 میلیون دلار هزینه می‌شود.

صفایی از بندر شهید حقانی به عنوان یکی از پرترددترین بنادر مسافری کشور یاد کرد و متذکر شد: ساخت ترمینال مسافری بندر شهید حقانی از خردادماه سال‌جاری با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان با زیربنای سه هزار و 800 متر مربع آغاز شد.

این مسئول در پایان با بیان اینکه طرح‌ها و پروژه‌های متعدد دیگری نیز در حوزه بنادر و دریانوردی هرمزگان در دست اجراست، اذعان داشت: پروژه‌ها و تاسیسات این حوزه تاثیری مستقیم بر اقتصاد مردم استان دارد که امید است در آینده‌ای نزدیک شاهد رفع بسیاری از مشکلات باشیم.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول