اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری خبر داد

افزایش 3.5 درصدی تلفات حوادث رانندگی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری از افزایش 3.5 درصدی تلفات حوادث رانندگی در این استان خبر داد.

افزایش 3.5 درصدی تلفات حوادث رانندگی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، منصور فیروزبخت پیش ازظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در پنج‌ ماهه امسال، 117 نفر در حوادث رانندگی استان چهارمحال‌ و بختیاری جان خود را از دست داده‌اند، این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که 113 نفر در تصادفات رانندگی کشته شدند، 3.5 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه از مجموع تلفات حوادث رانندگی 92 نفر مرد و 25 نفر زن بودند، گفت: بیشترین تلفات حوادث رانندگی با 82 مورد در جاده‌های برون شهری و پس از آن با 19 مورد در تصادفات درون شهری، 15 مورد در جاده‌های روستایی گزارش شده است.

فیروزبخت با اشاره به علل بروز تصادفات در محورهای مواصلاتی این استان، گفت: در تحقیقات انجام شده، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی رانندگان عامل به وجود آمدن بسیاری از حوادث رانندگی است، بنابراین به رانندگان توصیه می‌شود که به هنگام رانندگی به جلو توجه زیادی داشته باشند و از رانندگی به هنگام خستگی و خواب آلودگی جلوگیری کنند.

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: به رانندگان توصیه می‌شود که تا حد ممکن از تردد در شب خودداری کنند و ساعات رانندگی خود را طوری تنظیم کنند که از طلوع آفتاب تا غروب آفتاب باشد.

وی تأکید کرد: رانندگان باید در دو ساعت رانندگی در محور‌های مواصلاتی زمانی را برای استراحت خود بگذارند و از توقف بیجا و غیر ضروری در لاین اضطرار خودداری کنند و برای استراحت خودروی خود را به پارکینگ منتقل کنند.

فیروزبخت خاطرنشان کرد: بسیاری از تصادفات مرگ بار به علت سرعت غیرمجاز است، بنابراین به رانندگان توصیه می‌شود به هنگام رانندگی با سرعت مجاز حرکت کنند.

وی علت اصلی تصادفات رخ داده را توجه نکردن به جلو و ناتوانایی در کنترل وسیله نقلیه به علت تخطی از سرعت مطمئنه از جانب راننده برشمرد و گفت: به هنگام رانندگی در محور‌های مواصلاتی فاصله‌ طولی خود را با خودروی جلویی حفظ کنند تا دچار سانحه نشوند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول