اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی کرمان:

قانون جدید راهنمایی و رانندگی دستاورد خوبی داشته است

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی در سال جاری دستاوردهای بسیار خوبی داشته‌ و این قانون یک قانون جریمه محور و جریمه‌مدار نیست.

قانون جدید راهنمایی و رانندگی دستاورد خوبی داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار حسین چناریان عصر امروز در همایش تجلیل از نمونه‌های ترافیکی استان کرمان‌ اظهار داشت: امنیت امروزه یک مقوله فرهنگی و اجتماعی است ‌و با کارکردهای فرهنگی و اجتماعی تلاش می‌کنیم، امنیت را توسعه دهیم.

وی افزود: زیر‌ساخت انضباط کار فرهنگی و اجتماعی است‌ و اگر متکی بر اصول ‌فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و رفتاری نباشیم، انضباط تولید نمی‌شود، تولید انضباط به امنیت اجتماعی کمک بسیاری می‌کند.

چناریان عنوان کرد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که طی مدت 10 سال 10 میلیون خودرو به ناوگان تردد کشور اضافه شده است که تا قبل از سال 75 و آغاز برنامه توسعه انضباط اجتماعی و تلاش امنیت ترافیکی حدود 5 میلیون خودرو وجود داشت و امروز به بیش از 16 میلیون خودرو رسیده است.

وی تصریح کرد: سالانه بیش از 4 میلیون گواهینامه رانندگی در کشور صادر می‌شود که افراد جوان و کم تجربه‌ای وارد می‌شوند، اما‌ در بیش از 10 سال گذشته حدود 8 هزار نفر آمار کشته‌ها در راهنمایی و رانندگی کاهش یافت که دستاورد فرهنگی بزرگی است.

فرمانده انتظامی استان کرمان ابراز داشت: اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی در سال جاری دستاوردهای بسیار خوبی داشته‌ و این قانون یک قانون جریمه محور و جریمه‌مدار نیست.

چناریان افزود: در پنج ماه گذشته بیش از 80 میلیارد تومان حاصل از جریمه‌های قانون جدید در عرصه توسعه زیرساخت‌های امنیتی و ترافیکی کشور هزینه شده است. 

وی افزود: 15 درصد از جرائم اخذ شده صرف امور فرهنگی و 75 درصد دیگر نیز صرف امور زیرساختی می‌شود.

چناریان از همه تلاشگران حوزه امنیت و انضباط اجتماعی و آرامش مردم قدردانی کرد و گفت: باید با فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و مشارکتی حوزه پژوهش و تحقیقات را تغییر، اصلاح و گسترش دهیم تا روزی با حضور مردم کمترین حادثه، سانحه و تلفات را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه 50 دوربین نظارت تصویری در شهر کرمان فعال است، بیان کرد: بسیاری از مواردی که باید در گذشته با برخورد فیزیکی و قضاوت‌های متفاوت اتفاق می‌افتاد از طریق این دوربین‌ها انجام می‌شود و این سیستم‌ها اشتباه نمی‌کنند.

چناریان با تاکید بر اینکه فعالیت فرهنگی و اجتماعی در کشور ماندگار است، گفت: با اقدامات پلیسی اینگونه فعالیت‌ها ماندگار نیست و در این زمینه نیازمند کار اساسی هستیم.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول