اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی:

خدمات دندانپزشکی در استان مرکزی ارتقا می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی با اشاره به اینکه دانشکده دندانپزشکی در استان فعالیت خود را با پذیرش 30 نفر دانشجو در مهر ماه سال جاری آغاز کرده از ارتقای خدمات دندانپزشکی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

خدمات دندانپزشکی در استان مرکزی ارتقا می‌یابد

غلامرضا فتح‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: بیماری‌های دهان و دندان مانند بیماری‌های سایر اعضای بدن از سال‌های قبل موجب آزار بشر بوده و انسان‌ها همواره به دنبال راه‌هایی برای رهایی از این بیماری‌ها بوده‌اند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های سازمان یافته برای مراقبت دندانپزشکی و پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان در سال‌های آخر قرن نوزدهم آغاز شد تصریح کرد: بین سال‌های 1950-1920 پیشرفت‌های چشمگیری در حیطه دندانپزشکی و به ویژه در عرصه پیشگیری در کشورهای پیشرفته حاصل شد و بعد از سال 1950 عصر جدیدی در دندانپزشکی تحت عنوان دندانپزشکی اجتماعی آغاز شد و صاحب‌نظران به این نتیجه رسیدند که راه حل مشکل دهان و دندان جامعه به جای درمان در پیشگیری از آنهاست و در بسیاری از کشورها روی اضافه کردن فلوراید به آب آشامیدنی برنامه‌ریزی شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی و فدراسیون بین‌المللی دندانپزشکی و همچنین انجمن بین‌المللی تحقیقات دندانپزشکی نسبت به تدوین اهداف جهانی هزاره سوم تا سال 2020 در این عرصه اقدام کرده که کاهش متوسط تعداد پوسیدگی دندان‌های فرد به یک دندان، کاهش در تعداد بروز در ناحیه فک و صورت، کاهش در تعداد روزهای غیبت از کار و مدرسه به خاطر بروز دردهای سر و صورت، کاهش در تعداد افرادی که دچار اشکالاتی در جویدن، بلعیدن، تکلم و ارتباط برقرار کردن هستند، کاهش بروز عوارض اجتماعی ناشی از درد و ناراحتی و ظاهر ناخوشایند و مواردی مشابه اینها از جمله این اقدامات به شمار می‌رود.

دبیر کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی گفت: دانشکده دندانپزشکی در استان با هدف ارتقای سطح بهداشت دهان و دندان به تازگی فعالیت خود را با پذیرش 30 نفر دانشجو در مهر ماه سال جاری آغاز کرده که 50 درصد آنان بومی بوده و در یک دوره شش ساله برای دریافت مدرک دکترای حرفه‌ای دندانپزشکی آموزش می‌بینند که در دو سال اول دروس علوم پایه را گذرانده و در چهار سال بعد، آموزش در کلینیک‌های آموزشی و کارورزی و کارآموزی خواهد بود.

وی ادامه داد: دندانپزشکان بعد از آموزش در کلینیک‌های آموزشی و کارورزی و کارآموزی با توجه به تعهدی که برای ارائه خدمات در سطح استان مرکزی از دانشجویان اخذ شده در استان جذب و مشغول فعالیت خواهند شد که این اقدام ظرفیت‌ نیروی انسانی مورد نیاز کلینیک‌‌های دندانپزشکی استان را ارتقا می‌دهد.

وی اظهار داشت: تعداد 14 نفر عضو هیئت علمی جدید جذب دانشکده دندانپزشکی شده‌اند که هر 14 نفر آنان متخصص دندانپزشکی در رشته‌های ترمیمی بیماری‌های دهانی، Triodantix,n2dantix پروتزهای دندانی ارتودنسی، جراحی فک و صورت هستند.

به گفته وی به زودی کلینیک دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی افتتاح و با تعرفه‌های دولتی به شهروندان خدمات ارائه خواهد کرد و ان‌شاء‌الله در سه سال آینده جمعا 50 متخصص دندانپزشکی جذب این دانشگاه خواهند شد که این وضعیت استان را به قطب درمان دندانپزشکی در منطقه تبدیل خواهد کرد.

فتح‌آبادی با اشاره به تنگناهای اعتباری که فراروی دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد، از تمام خیرین درخواست کرد دانشگاه علوم پزشکی استان را در امر توسعه زیرساخت‌ها یاری کنند.

وی همچنین از خدمات ارزشمند مجید رمضانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاون آموزش و تحقیقات دانشگاه که برای تحقق برنامه‌های توسعه دانشگاه شبانه‌روز تلاش می‌کنند، قدردانی کرد.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول