اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با افتتاح در شهرک صنعتی بزرگ شیراز صورت گرفت

اعتبار 22 میلیاردی برای تولید لوازم دندانپزشکی یک‌بار مصرف

خبرگزاری فارس: نخستین واحد صنعتی تولید کننده لوازم یک‌بار مصرف دندانپزشکی جنوب کشور در شهرک صنعتی بزرگ شیراز به بهره‌برداری رسید.

اعتبار 22 میلیاردی برای تولید لوازم دندانپزشکی یک‌بار مصرف

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، واحد صنعتی کوشش صنعت هخامنش با سرمایه‌گذاری 22 میلیارد ریالی بخش خصوصی راه‌اندازی شده و با بهره‌برداری از آن برای 25 نفر اشتغال‌زایی شده است.

رئیس هیئت مدیره این کارخانه بعد از ظهر امروز در آیین افتتاح این واحد صنعتی ظرفیت تولید آن را سالانه 50 میلیون قطعه لوازم یک‌بار مصرف دندانپزشکی و 150 میلیون قطعه لوازم یک‌بار مصرف پزشکی اعلام کرد و گفت: با ورود محصولات تولیدی به بازار علاوه بر تامین بخش بسیاری از نیاز کشور از واردات نیز جلوگیری می‌شود.

امیرحسین کمالی سروستانی در ادامه با بیان اینکه مواد اولیه خط تولید از پتروشیمی‌های داخل کشور تامین می‌شود گفت: نیازی به واردات مواد اولیه نیست.

وی اضافه کرد: برای نخستین بار در کشور یک بسته کامل از لوازم یک‌بار مصرف دندانپزشکی که مورد نیاز هر بیمار برای مراجعه به دندانپزشک است به صورت یک‌جا ارائه می‌شود که این موضوع ارتقای سلامت و نیز جلوگیری از سرایت بیماری‌ها را به همراه دارد.

کمالی همچنین با بیان اینکه قیمت محصولات تولیدی در این کارخانه یک‌سوم قیمت معادل خارجی آن است گفت: این موضوع می‌تواند مزیت‌های رقابتی را در بازارهای داخلی و خارجی فراهم کند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز در این آیین با اشاره به رشد 60 درصدی سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی این استان در سال گذشته اضافه کرد: با توجه به توسعه زیرساخت‌ها امسال نیز شاهد رشد قابل ملاحظه در سرمایه‌گذاری هستیم.

علی همت با اشاره به مشوق‌های سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی این استان از اعمال تخفیف نخستین 50 درصدی قیمت زمین به متقاضیان ایجاد واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مناطق محروم فارس خبر داد و گفت: علاوه بر آن چنانچه سرمایه‌گذاران اقدام به ایجاد واحدهای صنعتی بزرگ کنند، تا سقف 30 درصد دیگر نیز به آن‌ها تخفیف داده می‌شود.

همت تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 50 میلیارد ریال به سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی این استان تخفیف داده شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یک‌هزار و 400 واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی این استان در مرحله ساخت و ساز است تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده از آخرین روند پیشرفت فیزیکی طرح‌ها تا پایان امسال 390 طرح صنعتی با اشتغال‌زایی 4 هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول