اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پست استان قم خبر داد

اختصاص کد پستی 10 رقمی به 600 هزار مکان در قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل پست استان قم از اختصاص کد پستی 10 رقمی به 600 هزار مکان در سطح استان خبر داد.

اختصاص کد پستی 10 رقمی به 600 هزار مکان در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمدحسین رحیمی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که به مناسبت روز جهانی پست برگزار شد اظهار کرد: شبکه پستی در سراسر جهان دارای 5 میلیون کارمند است که از این تعداد بیش از 15 هزار نفر در کشور مشغول خدمت‌رسانی هستند.

وی با بیان اینکه شبکه پستی امانتداری و سرعت در توزیع را بر عهده دارد گفت: 240 نفر در استان قم در حال انتقال مرسولات هستند.

مدیرکل پست استان قم رسالت فرهنگی را یکی از وظایف اداره پست ذکر کرد و افزود: پست از طریق ارسال نشریات، کتب حوزوی و مطبوعات نقش مؤثری در زمینه صدور فرهنگ انقلاب اسلامی به اقصی نقاط جهان و فرهنگ شیعه اثنی عشری ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: شهرهای قم، اصفهان، شیراز و مشهد در زمینه ارسال مرسولات فرهنگی به اقصی نقاط جهان فعالیت می‌کنند که استان قم در این حوزه، سالانه صدها هزار جلد کتب اسلامی و متون قرآن را به سراسر جهان ارسال می‌کند.

رحیمی با بیان اینکه شبکه پستی کشور دارای 17 هزار نقطه تماس است گفت: 353 نقطه تماس در استان قم وجود دارد که این تعداد شامل 153 واحد پستی و 200 صندوق پستی در معابر است. 5 هزار خط مبادله پستی با توزیع روزانه 3 میلیون مرسوله در سطح کشور وجود دارد.

مدیرکل پست استان قم یادآور شد: شرکت پست 900 میلیون مرسوله در سال گذشته در خارج کشور توزیع کرد که از این تعداد انتقال 14 میلیون مرسوله را پست استان بر عهده داشت.

وی با بیان اینکه افزایش سرانه مرسولات پستی یکی از عوامل توسعه‌یافتگی کشورها محسوب می‌شود گفت: سرانه مرسولات پستی استان قم در سال گذشته به ازای هر فرد 12 مرسوله بوده است.

رحیمی یادآور شد: اکنون سرانه پستی مرسولات در کشورهای توسعه یافته جهان مانند آمریکا و اروپا هزار مرسوله است.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال 91 از سوی مدیرعامل شرکت پست گفت: امسال روز جهانی پست با عنوان «سال کیفیت پایدار و برنامه محوری در توسعه ترافیک خدمات پستی» نام‌گذاری شده است.

مدیرکل پست استان قم خاطر نشان کرد: بر اساس روش‌های علمی، عملکرد واحدهای پستی سراسر کشور ماهانه ارزیابی و بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه پست تنها شبکه مویرگی کشور بوده و در تمام نقاط کشور حضور فیزیکی دارد گفت: 130 نامه‌رسان در سطح استان نسبت به توزیع مرسولات پستی اقدام می‌کند که از این تعداد 65 نامه‌رسان در سطح شهر قم هستند.

رحیمی تاکید کرد: هر اندازه ظرفیت‌های شبکه پستی اطلاع‌رسانی شود به نفع توسعه‌یافتگی کشور است.سرویس پست جواب و قبول از دیگر فعالیت‌های پست بوده که به نظرسنجی از مخاطبان می‌پردازد.

مدیرکل پست استان قم یادآور شد: 600 هزار مکان در سطح استان با استفاده از سیستم کد پستی 10 رقمی این کد را دریافت کردند.

وی تصریح کرد: اگر دستگاه‌ها و مؤسسات مختلف دریافت و توزیع مرسولات را به شبکه پستی واگذار کرده و از موازی‌کاری پرهیز کنند سبب کاهش ترافیک، آلودگی محیط زیست، مصرف انرژی و سوخت، کاهش تصادفات و... می‌شود.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول