اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تدوینگر سینمای کودک و نوجوان:

تجلیل از بزرگان رسم زیبای جشنواره فیلم کودک و نوجوان است

خبرگزاری فارس: تدوینگر سینمای کودک و نوجوان گفت: تجلیل از بزرگان زیباترین رسم جشنواره فیلم کودک و نوجوان است، رسمی که باید کودکان و نوجوانان آن را بیاموزند.

تجلیل از بزرگان رسم زیبای جشنواره فیلم کودک و نوجوان است

امین روشنفکر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: سینمای کودک نیازمند حضور پیشکسوتان و همکاری آنان و استفاده از اظهارنظر آنان در این بخش است، زیرا حضور آنان در جشنواره فیلم کودک و نوجوان و سینمای کودک سبب رونق آن می‎شود و فرصتی برای استفاده از نظرات و تجربیات آنان است.

وی افزود: جشنواره فیلم کودک و نوجوان اهداف والایی دارد که یکی از آنها تحکیم بنیان خانواده است و جشنواره بهترین فرصت را به فیلمسازان سینمای کودک می‎دهد که حفظ کانون خانواده را به کودکان و نوجوانان آموزش دهند.

این تدوینگر سینمای کودک در ادامه بیان کرد: یکی از مواردی که می‌تواند سینمای کودک را به یکی دیگر از اهدافش که همان سرگرم‌کردن و القای تفکر خلاق به کودکان است را کمک کند، جلوه‎های ویژه مناسب کودکان و نوجوانان است که با استفاده از امکانات سخت‌افزاری مخاطب را جلب کند.

وی عنوان کرد: استفاده از جلوه‌های ویژه در فیلم نیازمند سالن‎های نمایش خوبی است که همزمان با ساخت آن در سالن‎های سینما ‌امکان نشان‌دادن تصویر و پخش صداهای با کیفیت بالا را فراهم کند که اکنون برخی سینماهای اصفهان به آن مجهز شده است.

روشنفکر اضافه کرد: رسانه‌های دیگر نیز باید به کمک سینمای کودک بشتابند، اما در حال حاضر فیلمسازان کودک و نوجوان به شکل تخصصی این حوزه را دنبال نمی‌کنند که این امر پیشرفت سینمای کودک را کند کرده است.

وی تصریح کرد: سینما بیشترین استفاده را از کلام می‌کند و ادبیات داستانی کودک بهترین گزینه برای استفاده در سینما است کودکان با توجه بهتر و سریع‌تر می‎توانند با سینما ارتباط برقرار کنند و سینمایی که ادبیات داستانی بهره بگیرد، ماندگاری بیشتری دارد.

این تدوینگر سینمای کودک گفت: داستان به عنوان پیچیده‌ترین و بلندترین شکل ادبیات کلامی برای کودکان و نوجوانان سال‌های سال وجود داشته و رمان کودک به عنوان یک پدیده تازه از زمان پیدایش همراه با تصویر بوده است.

وی با اشاره به ارتباط تنگاتنگ فیلم و ادبیات گفت: برخی می‌پندارند فیلم صامت حرفی برای گفتن ندارد، اما فیلم‌های صامت هم ادبیاتی در خود نهفته دارند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول