اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فیلم چتر سبز احترام به طبیعت را به کودکان می‎آموزد

چتر سبز در جشنواره فیلم کودک باز می‎شود

خبرگزاری فارس: چتر سبز به کارگردانی ناصر رفاهی به جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان می‎آید تا احترام به طبیعت را به کودکان آموزش دهد.

چتر سبز در جشنواره فیلم کودک باز می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، انسان خود از طبیعت ناشی شده و جزئی از طبیعت است، پس احترام به طبیعت یعنی احترام به خود، طبیعت تداعی‌گر وجود انسان است و آسیب‌رساندن به آن یعنی نابودی نسل‎های پس از ما و مورد تهدید قرارگرفتن بسیاری از گونه‎های گیاهی و جانوری در طبیعت که حفظ آن‌ها برای آیندگان حیاتی است.

چتر سبز عنوان فیلمی در ژانر کودک و نوجوان است که ناصر رفاهی آن را کارگردانی کرده است.

این فیلم با موضوع زیست محیطی و با پرداخت به حیات وحش و کودک و طبیعت به بیست و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان راه یافته است.

احترام به طبیعت، یکی دیگر از مباحثی است که باید در تربیت کودکان و نوجوانان لحاظ شود و کودکان از همان ابتدا باید نحوه برخورد با طبیعت را آموزش ببینند، چتر سبز که در فضای طبیعی، رودخانه، آبشار و جنگل در شمال کشور فیلم‌برداری شده است، برای آموزش آشنایی کودکان با طبیعت و نحوه برخورد آنها با  محیط زیست ساخته شده است.

ناصر رفاهی که «امتحان» و «این خانه امن نیست» را در کارنامه فیلمسازی خود دارد گفته است که برای موفقیت و جایزه‌بردن در جشنواره فیلمسازی نمی‎کند، بلکه تنها برای دیده‌شدن و موفقیت فیلم در ارتباط با مخاطب پا به عرصه بیست و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان گذاشته است.

فیلم «چتر سبز» یک اثر در ژانر کودک و نوجوان با بازی بازیگران ناآشنای محلی همچون علی آقارضایی و کیوان خان‌بیگی و مهسا زرین‌جویی است.

تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان چتر سبز بر عهده ناصر رفایی است و محمدرضا سکوت مدیر فیلمبرداری چتر سبز بوده، صدابردار این فیلم عباس رستگارپور، طراح گریم، علیرضا جوادی‌پور، مدیر تولید، جلیل شعبانی، جانشین مدر تولید، امیرعلی صبا بوده است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول