اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام پزشکی خراسان‌شمالی:

پزشکان حتی‌الامکان از تجویز داروهای خارجی خودداری کنند

خبرگزاری فارس: رئیس نظام پزشکی خراسان‌شمالی خواستار تحریم داروهای خارجی از سوی پزشکان ایرانی هنگام ویزیت بیماران شد و گفت: پزشکان حتی‌الامکان از تجویز داروهای خارجی خودداری کنند.

پزشکان حتی‌الامکان از تجویز داروهای خارجی خودداری کنند

محمدحسین انصاری‌مود امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با تاکید بر اینکه داروهای بسیار باکیفیتی در کشور تولید می‌شود، اظهار کرد: پزشکان باید حتی‌الامکان از تجویز داروهای خارجی پرهیز کنند.

وی افزود: امروز شاهد شکوفایی علوم پزشکی و داروسازی در رشته‌های مختلف هستیم که این افتخاری برای جامعه پزشکی محسوب می‌شود.

انصاری‌مود با تاکید بر اینکه عرصه پزشکی روز به روز در حال تغییر است، ادامه داد: ما در سنوات گذشته با محدودیت‌هایی در برخی از رشته‌های پزشکی در استان و کشور و همچنین با مرگ و میر نوزادان و کودکان مواجه بودیم که خوشبختانه اکنون به خاطر پیشرفت‌های بسیار خوب عرصه پزشکی کشور، این میزان نسبت به قبل کاهش چشمگیری داشته است.

رئیس نظام پزشکی خراسان‌شمالی با بیان اینکه در گذشته با بیماری سرخک در کشور به صورت جدی مواجه بودیم، گفت: امروز به خاطر پیشرفت‌های کشور در عرصه پزشکی، آثاری از این بیماری را نمی‌بینیم و این مرهون تلاش پزشکان و دولتمردان است.

وی تصریح کرد: امروز کمتر بیماری از کشور روانه خارج می‌شود و اکثر جراحی‌ها در داخل صورت می‌گیرد زیرا عرصه پزشکی کشور از بزرگانی چون زکریای رازی، ابوعلی سینا و ... بهره گرفته است.

انصاری‌مود با بیان اینکه خوشبختانه امروز معاونت وزیر بهداشت را در قالب قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی داریم، افزود: باید از این موقعیت برای رفع مشکلات پزشکان استان استفاده شود.

وی همچنین با اشاره به نظام ارجاع سلامت در قالب طرح پزشک خانواده، گفت: امید می‌رود تا با خیراندیشی و تدبیر مدیران، مشکلات و تنگناهای موجود برطرف شود.

رئیس نظام پزشکی خراسان‌شمالی اظهار کرد: در این راستا ضرورت دارد تا از تمام ظرفیت پزشکان طرح پزشک خانواده برای ارتقای نظام سلامت به نحو شایسته‌ای بهره‌گیری شود.

وی نگاه پزشکان به جامعه را نگاه خدمت عنوان کرد و گفت: این روحیه خوشبختانه در اکثر پزشکان دلسوز دیده می‌شود.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول