اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان خبر داد

برداشت بیش از هزار تن زرشک از باغات درمیان

خبرگزاری فارس: فرماندار درمیان گفت: در سال جاری ‌هزار و 960 تن زرشک خشک از باغ‌های این شهرستان برداشت می‌شود.

برداشت بیش از هزار تن زرشک از باغات درمیان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری درمیان، رجبعلی براتی در نشست بررسی مشکلات زرشک‌کاران شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 2 هزار و 200 هکتار از باغات درمیان به تولید زرشک اختصاص دارد که یک‌هزار و 710 هکتار آن بارور است.

وی با بیان اینکه میزان تولید زرشک شهرستان در سال گذشته یک‌هزار و 450 تن بوده است، گفت: درمیان دومین تولید کننده زرشک خراسان جنوبی است.

فرماندار درمیان از راه‌اندازی واحد صنعتی بوجاری زرشک این شهرستان در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان، سازمان تعاون روستایی و اتحادیه زرشک‌کاران استان این واحد راه‌اندازی و امکان بوجاری و بسته‌بندی زرشک تولیدی کشاورزان در شهرستان فراهم می‌شود.

براتی با بیان اینکه در فصل بارندگی همه ساله بارش تگرگ خسارت زیادی به زرشک‌کاران منطقه وارد می‌کند، گفت: بیمه محصولات کشاورزی به عنوان راهکاری موثر برای مقابله با خطرات فعالیت‌های کشاورزی و کاهش نوسانات درآمدی کشاورزان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای احداث ناحیه صنعتی شهرستان اعتباری بالغ بر یک‌میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده و همه زیرساخت‌های مورد نیاز در این مرکز استقرار یافته است، افزود: ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری زرشک در شهرستان نقش موثری در رونق اقتصادی درمیان دارد.

فرماندار درمیان گفت: توسعه کشت زرشک به عنوان شاخص‌ترین محصول باغی منطقه سبب شده که این محصول جایگاه ویژه‌ای در میان محصولات کشاورزی به خود اختصاص دهد و نقش بسزایی در اقتصاد خانوارهای روستایی شهرستان ایفا کند.

وی از گندم، جو، زعفران و چغندرقند به عنوان مهم‌ترین محصولات زراعی شهرستان یاد کرد و افزود: زرشک، بادام، گردو، عناب و آلو مهم‌ترین محصولات باغی شهرستان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول