اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شیراز صورت گرفت

گشایش مرکز اورژانس بیماران در آستانه سکته قلبی

خبرگزاری فارس: مرکز اورژانس بیماران در آستانه سکته قلبی در شیراز با اعتباری بالغ بر 2.5 میلیارد ریال راه‌اندازی شد.

گشایش مرکز اورژانس بیماران در آستانه سکته قلبی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد هادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بعدازظهر امروز در مراسم گشایش مرکز اورژانس بیماران در آستانه سکته قلبی در شیراز  اظهار کرد: متخصصان این شهر با راه‌اندازی مرکز اورژانس بیماران حاد قلبی در بیمارستان نمازی، بزرگ‌ترین و بهترین گام را در زمینه عملیات غیر جراحی قلب در کشور انجام دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه بیماری‌های قلبی سهم عمده‌ای در عوامل مرگ و میر دارند، افزود: بیماری‌های قلبی به عنوان یک عامل برجسته و قابل اعتنا در مرگ و میر قلمداد می‌شوند.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر وضعیت مراکز اورژانس در فارس بهبود چشمگیر یافته است و به ویژه بیمارستان شهید رجایی شیراز در زمینه اورژانس حوادث و سوانح و بیمارستان نمازی این شهر در زمینه اورژانس قلب گام‌های موثری برداشته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: این دانشگاه آمادگی کامل دارد تا هر نوع نقص و کمبودی را که در راه کمک به بیماران قلبی وجود دارد، برطرف کند و در این راه از هیچ کمکی فروگذار نمی‌کنیم.

محمد علی بابایی رئیس گروه قلب دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: مرکز اورژانس بیماران در آستانه سکته قلبی در شیراز با اعتباری بالغ بر 2.5 میلیارد ریال راه‌اندازی شد.

وی  گفت: ارزش علمی و تخصصی راه‌اندازی این مرکز بسیار است و خلأ وجود آن در شیراز به عنوان قطب علوم پزشکی جنوب کشور احساس می‌شد.

بابایی با بیان اینکه این مرکز اورژانس نخستین مرکز پیشرفته کنترل سکته‌های مرگبار بوده و در کشور کم‌نظیر است، گفت: با راه‌اندازی این مرکز شهروندان نگرانی خاصی از بابت درد قفسه‌های سینه و مشکوک بودن به احتمال سکته قلبی نخواهند داشت.

وی ادامه داد: با مراجعه به مرکز اورژانس بیماران در آستانه سکته قلبی در اسرع وقت جلوی بروز سکته ناشی از انسداد رگ‌های قلبی گرفته می‌شود.

رئیس گروه قلب دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در این مرکز که به chest pain center موسوم است کسانی که دچار درد قفسه سینه حاد باشند و احتمال بدهند که در معرض سکته قلبی قرار دارند به صورت اورژانسی مداوا می‌شوند.

محمد جواد زیبایی‌نژاد رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: این مرکز کسانی را که به شرایط بحرانی بیماری قلبی رسیده‌اند و در چند قدمی مرگ قرار دارند به شرط آن‌که سریع و به موقع به اینجا رسیده باشند از مرگ و از حالت بحرانی نجات می‌دهد.

وی افزود: با استفاده از داروهایی که مسیر رگ‌ها را باز می‌کند یا با استفاده از آنژیوپلاستی و بالون‌گذاری سعی می‌شود در ساعت‌های نخستین انسداد رگ‌ها مسیر جریان خون بیماران در این مرکز باز شود تا به عضلات قلب آسیبی وارد نشود.

به گزارش فارس، مرکز اورژانس بیماران در آستانه سکته قلبی در شیراز با اعتباری بالغ بر 2.5 میلیارد ریال راه‌اندازی شد.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول