اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به گفته یک متخصص قلب:

میانگین سنی سکته قلبی در سیستان‌وبلوچستان 45 سال است

خبرگزاری فارس: متخصص قلب و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: میانگین سنی سکته قلبی در سیستان‌وبلوچستان تا سال 90 به طور متوسط 45 سال بوده است.

میانگین سنی سکته قلبی در سیستان‌وبلوچستان 45 سال است

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان، هانیه هراتی به مناسبت روز جهانی قلب اظهار داشت: بروز حملات قلبی در سنین پایین و درصد بالاتر بروز این حملات در استان سیستان‌وبلوچستان ناشی از عدم تحرک کافی است.

وی از بیماری‌های قلبی و عروقی به عنوان نخستین علت مرگ در دنیا نام برد و افزود: تا سالیان سال این بیماری در مرتبه نخستین علل مرگ در دنیا باقی خواهد ماند.

رئیس گروه قلب دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: در حال حاضر 30 درصد کل مرگ‌های دنیا ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی است و  پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2030 به 35 درصد افزایش پیدا کند.

هراتی بیان کرد: بیماری‌های قلبی و عروقی پس از حوادث و سرطان‌ها سومین علت از دست رفتن سال‌های عمر هستند.

وی فشار خون بالا، کلسترول خون بالا، قند خون بالا، مصرف سیگار، مصرف کم میوه و سبزی، اضافه وزن، چاقی و کم تحرکی را از مهم‌ترین عوامل خطر بروز بیماری‌های قلبی و سکته مغزی عنوان کرد.

این متخصص قلب با اشاره به شعار روز جهانی قلب و عروق با عنوان «قلبی سالم، خانه‌ای سالم، دنیایی سالم»، قلب سالم را تضمین‌کننده زندگی سالم در جامعه بشری عنوان کرد و گفت: زنان و کودکان به اندازه مردان در معرض سکته و بیماری‌های قلبی قرار دارند اما میزان مراجعه آنان به پزشک و متخصص قلب کمتر از مردان است.

هراتی یادآور شد: سکته و بیماری‌های قلبی هر ساله علت مرگ 8 میلیون و 600 هزار زن در جهان است.

بر پایه این گزارش: هر ساله آخرین یکشنبه ماه سپتامبر از طرف سازمان جهانی بهداشت با هدف اطلاع‌رسانی افراد در مورد بیماری‌های قلبی و عروقی به عنوان بزرگ‌ترین علت مرگ دنیا به نام روز جهانی قلب نامگذاری شده است.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول