اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان مبارکه:

بیماران قلبی عروقی بیشترین موارد اورژانس غیر تصادفی در مبارکه هستند

خبرگزاری فارس: مسئول امور پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان مبارکه گفت: در سه ماهه‌ نخست سال جاری بیماران قلبی - عروقی و داخلی بیشترین موارد اورژانس غیر تصادفی در مبارکه را شامل می‌شدند.

بیماران قلبی عروقی بیشترین موارد اورژانس غیر تصادفی در مبارکه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ایرج ابوطالبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهرستان مبارکه در سه ماهه‌ی نخست سال جاری تعداد 866 مأموریت اورژانسی و پیش بیمارستانی را انجام داده است، اظهار کرد: از این میزان، 261 مورد مأموریت تصادفی و 605 مأموریت غیر تصادفی بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مصدومیت ناشی از تصادفات را در شهرستان مبارکه مربوط به سرنشینان خودرو و  موتورسواران است، افزود: بیشترین رده‌ سنی مصدومان حوادث رانندگی را در این مدت از 18 تا 24 و 30 تا 39 سال بوده است.

مسئول امور پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان مبارکه ادامه داد: از 261 مأموریت تصادفی در بهار سال جاری، 207 مورد منجر به بستری، 30 درمان سرپایی، چهار فوتی و 20 مورد لغو مأموریت داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در این بازه زمانی3  مورد حادثه‌ ویژه‌ اورژانسی شامل گازگرفتگی، غرق شدگی و خودکشی در شهرستان مبارکه رخ داده است، گفت: بیماران با مشکل قلب و عروق، داخلی و اعصاب و روان بیشترین موارد اورژانس غیر تصادفی را در این مدت به خود اختصاص دادند.

ابوطالبی ادامه داد: همچنین در سه ماهه نخست سال جاری در این شهرستان 381 مورد منجر به بستری، 136 مورد درمان سرپایی، 47فوت پیش  از رسیدن کارشناسان اورژانس 115 و 41لغو مأموریت در موارد غیر تصادفی داشته‌ایم.

وی یادآور شد:مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان مبارکه با برخورداری از چهار پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی شامل سه پایگاه جاده‌ای و یک شهری، 29 نفر پرسنل شامل سه امدادگر، چهار تکنسین فوریت‌های پزشکی و 22 پرستار و یک اتاق فرمان در حال ارائه‌ خدمات به بیماران اورژانسی و مصدومان حوادث است.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول