اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر:

فرهنگ غنی بوشهر گنجینه‌ای برای نوشتن متن‌های نمایشی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: فرهنگ غنی استان بوشهر گنجینه مناسبی برای اهالی هنر است که آن را دستمایه نوشتن متن‌های نمایشی خود کنند.

فرهنگ غنی بوشهر گنجینه‌ای برای نوشتن متن‌های نمایشی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر یونس محمدی صبح امروز در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر بوشهر به پیشینه درخشان تئاتر بوشهر پیش از انقلاب به نقش تئاتر در دوران جنگ اشاره کرد و گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس که مسئله‌ اصلی مردم جنگ بود هنر با گرایش‌های مختلف به بیان درونیات مردم می‌پرداخت.

وی گفت: اگر امروزه موضوعات هنری را با دغدغه‌های مردم آمیخته کنیم موفق‌تر خواهیم بود.

محمدی با تقدیر از مرکز هنرهای نمایشی استان و کشور در راستای شکل‌گیری و استقرار گروه‌های نمایشی، بیست و سومین جشنواره تئاتر بوشهر را از مهم‌ترین برنامه‌های استان و کشور برشمرد و اظهار امیدواری کرد که این رویداد بتواند جامعه تئاتری را به اهداف خود نزدیک کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: جشنواره تئاتر، تبلور اندیشه‌های فرهنگی هنرمندان نمایشی است که زمینه‌ساز پویایی و خلق آثار فاخر متون دینی و ملی می‌شود.

وی یادآور شد: برگزاری جشنواره‌های تئاتر استانی، افزون بر فراهم شدن زمینه لازم برای بروز و کشف استعدادهای جوانان، نقش مهمی نیز در شتاب بالندگی فرهنگی جامعه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: غنای فرهنگی این استان گنجینه مناسبی برای اهالی هنر است تا آن را دستمایه نوشتن متن‌های نمایشی خود کنند.

محمدی ادامه داد: افزایش کمی و کیفی آثار، تکیه بر باورها و ارزش‌های دینی و ایجاد همگرایی میان افکار و اندیشه‌های هنرمندان به کارآمدی بیشتر هنرهای نمایشی منجر خواهد شد.

وی اظهار داشت: ارایه متون و آثار فاخر پیشکسوتان و نام‌آوران عرصه تئاتر در کنار هنرمندان خلاق جوان از گذشته‌های دور تاکنون به ماندگاری و قوام جشنواره‌های تئاتر در سه دهه اخیر منجر شده است.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول