اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بابل:

جلوی فرهنگ «دور کردن والدین» از خانه باید گرفته شود

خبرگزاری فارس: فرماندار بابل گفت: جلوی فرهنگ «دور کردن والدین» از خانه باید گرفته شود.

جلوی فرهنگ «دور کردن والدین» از خانه باید گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، محمد مهدوی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از مرکز سالمندان باب‌الحوائج بابل اظهار داشت: سیاست دولت و نظام برگرفته از مکتب اهل بیت بوده و احترام به والدین یکی از ارکان مهم دین اسلام است.

وی افزود: باید تمام تلاش و سعی ما این باشد که سالمندان در آغوش گرم خانواده باشند، نباید با فرمولی غیر از فرمول مکتب خود زندگی کنیم، ما دچار مشکلات غربی‌ها شده و فرهنگ دور کردن والدین را از آنها آموختیم.

مهدوی بیان کرد: باید در حوزه فرهنگی تلاش چشمگیری انجام پذیرد که منجر به ایجاد چنین مشکلی نشده و جلوی این فرهنگ غلط غربی گرفته شود.

وی تصریح کرد: در بهزیستی افراد عاشق و مخلصی هستند  که با تمام وجود در خدمت این سالمندان بوده که بدون داشتن هدف و نگاه مادی خدمات ارزنده‌ای ارائه می‌دهند اما باید سالمندان در آغوش گرم خانواده خود بوده و خانواده‌ها پذیرای آنها باشند.

فرماندار بابل اذعان کرد: شیوع این فرهنگ به خاطر سهل‌انگاری ما در عدم رعایت بعضی از موازین دینی بوده و باید این خلا به دست خود ما برطرف شود و ما مسئولان نظام باید بار این مسئولیت سنگین را به دوش کشیده و این خلاها را پر کنیم.

وی اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های مهم شهر بابل وجود خیران مخلص است، شهرستان بابل در بخش وقفیات و مشارکت خیران، مقام اول کشوری را کسب کرده است.

این مسئول افزود: در این راستا سال گذشته اعتبار دولتی ما 21 میلیارد تومان بوده و 66 میلیارد تومان خیران در بخش‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش به شهرستان کمک کردند.

مهدوی به وجود انجمن‌های خیریه متعدد در بابل اشاره و بیان کرد: وجود انجمن‌های خیریه از جمله انجمن حمایت از زندانیان که خیران هر ساله در مناسبت‌های مختلف مشارکت داشته به طوریکه امسال 180 میلیون تومان به خانواده زندانیان کمک کردند این در حالی است که هیچ‌یک از اعضا این انجمن کارمند و حقوق بگیر نیستند.

وی گفت: باید با بازدیدهای مکرر مردم را با این مراکز آشنا کرد تا به توان از مشارکت آنها بهره برد.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول