اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قزوین در مجلس:

اعضای شوراها بر طرح‌های شهری نظارت داشته باشند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: با نظارت ویژه اعضای شورای اسلامی بر عملیات‌های اجرایی شهری، می‌توان بسیاری از هزینه‌های شهرداری را کاهش داد.

اعضای شوراها بر طرح‌های شهری نظارت داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی شامگاه شنبه در همایش شوراهای اسلامی و شهرداران شهرستان قزوین که در سالن باغستان جهاد کشاورزی در شهر قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با نظارت صحیح شوراها بر طرح‌های اجرایی شهرها، می‌توان بسیاری از معضلات و مشکلات شهری را کاهش داد.

وی با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی در عملیات‌های اجرایی شهری نظارت ویژه داشته باشند، بیان کرد: در برخی از موارد پیمانکارانی که مسایل عمرانی همچون آسفالت خیابان‌ها را در شهرها بر عهده می‌گیرند متأسفانه بعد از یک ماه این آسفالت خراب می‌شود و مسئولان از این پیمانکار باید بازخواست کنند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اعضای شورای اسلامی باید با نظارت دقیق و شفاف به امور پیمانکاران و عملیا‌ت‌های اجرایی پروژه‌ها در شهرها، رضایت مردم را جلب کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: اعضای شوراها تصمیماتی که در شورای اسلامی اتخاذ و به شهردار منتقل می‌کنند باید شهردار مربوطه را در اجرای آن تصمیم صاحب اختیار بدانند تا شهردار بتواند به نحو مطلوبی کارش را انجام دهد.

حسینی عوض شدن سریع قوانین را از مشکلات مجلس شورای اسلامی دانست و عنوان کرد: باید نمایندگان در این مجلس با مطالعه و تدبیر درست قانون‌هایی را تدوین و تصویب کنند که تا 30 سال آینده پاسخگوی نیازهای مردم باشد و به مرور زمان با خواسته‌های آنان تغییری نکند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تغییر مداوم قانون‌ها در مجلس شورای اسلامی بیشترین وقت نمایندگان را در این مجلس تلف می‌کند، بیان کرد: با تصویب قانون‌های درست در این مجلس نمایندگان از زمان‌ استفاده بهینه را می‌کنند و می‌توانند زمان بیشتری را برای برطرف کردن مشکلات اساسی مردم صرف کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: اعضای شوراها با ارتباطات مستحکم با مردم و مسئولان نظام همچون استانداری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توانند مسایل و مشکلات مدیریت شهری و مردم را به شکل مطلوب‌تری برطرف کنند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعضای شوراهای اسلامی شهرها باید ارتباطات قوی با مسئولان شهری و استانی داشته باشند و ارتباطشان را با آنان مستحکم‌تر کنند.

حسینی اذعان کرد: مردم برخی از افراد متخصص، متدین و با مهارت را به عنوان اعضای شورای اسلامی انتخاب کرده‌اند تا آنها بتوانند با تصمیمات درست به شهرداران مشاوره مطلوبی در برطرف کردن مشکلات شهری ارائه دهند و مشکلات جامعه نیز سریع‌تر برطرف شود.

این مسئول با اشاره به اینکه اعضای شورای اسلامی باید در مسایل فرهنگی، اجتماعی و عمرانی تخصص و مهارت داشته باشند، خاطرنشان کرد: این اعضا با تخصص و مهارت در این امور می‌توانند مشکلات را برطرف کنند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اعضای شورا در اتخاذ تصمیمات در شورای اسلامی شهرها مصلحت مردم و جامعه را بر منافع فردی مقدم بدانند تا تصمیمات درست اتخاذ شود.

این مسئول بیان کرد: فلسفه تشکیل شورا خدمت‌رسانی به مردم است و هر کسی که بتواند در این راه موفق باشد از پاداش عظیمی نزد خداوند برخوردار است از این رو اعضا شوراهای اسلامی شهرها در این راه بیشتر مصمم‌ باشند.

وی با بیان اینکه شورا مبنای قرآنی، روایی، سنت اسلامی، مذهبی و ملی دارد، بیان کرد: مبنا و جایگاه شورا جهانی شده و در تمام کشورهای پیشرفته جایگاه خود را حفظ کرده است.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول