اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست حوزه هنری کردستان اعلام کرد

صرف 40 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی سینما بهمن سنندج

خبرگزاری فارس: سرپرست حوزه هنری استان کردستان گفت: 40 میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی سینما بهمن سنندج هزینه شده است.

صرف 40 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی سینما بهمن سنندج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، امین مرادی دوشنبه‌شب در مراسم افتتاح مجدد سینما بهمن سنندج اظهار کرد: تعمیر این سینما با توجه به قدمت آن و مستهلک شدن صندلی‌ها، سیستم‌های صوتی، نوری و گرمایشی آن بعد از 40 سال در سال 85 با تخصیص اعتباری بالغ بر 150 میلیون تومان از اعتبارات استانی کلید خورد.

به گفته وی قرار بود بعد از تعویض صندلی‌ها، تعمیر کف‌پوش سینما و مختصر تعمیرات دیگر، سینما بهمن در بهمن ماه 86 همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب دوباره آغاز به کار کند.

سرپرست حوزه هنری استان کردستان خاطرنشان کرد: درست در زمانی که سیستم صوتی، آپارات، صندلی و... خریداری شد، بحث مقاوم‌سازی آن از سوی معاونت عمران و سینما شهر مطرح شد که تصمیم بر مقاوم‌سازی این سینما کار تعمیر آن را وارد فاز دیگر کرد و طبیعی است که اجرای این طرح به مدت زمان بیشتری نیاز داشت.

به گفته وی تبدیل سینما بهمن سنندج به مجتمع کاملی با امکاناتی بیشتر همچون کتابخانه، کافی‌شاپ، رستوران و... زمان‌بر بود و اجرای این تغییرات نه تنها نیازمند تخصیص اعتبارات زیادتری داشت، آغاز به کار مجدد سینما را نیز به تعویق انداخت.

سرپرست حوزه هنری استان کردستان به مجموع اعتبارات تخصیص داده شده به این پروژه اشاره کرد و گفت: به منظور تعمیر و مقاوم‌سازی ساختمان سینما بهمن سنندج در سال 86 مبلغ 100 میلیون تومان و در سال 87 مبلغ 400 میلیون تومان، سال 88، 450 میلیون تومان، سال 89، یک ‌میلیارد و 160 میلیون و سال 90 نیز 825 میلیون از اعتبارات استانی برای اجرای این پروژه اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: در مجموع برای بازسازی و مقاوم‌سازی سینما بهمن که در حال حاضر به یک مجتمع آموزشی و فرهنگی تبدیل شده، 30 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی پیشرفت فیزیکی این پروژه را از زمان آغاز آن تا 15 آبان ماه سال 90 تنها 40 درصد عنوان کرد و گفت: با تلاش عوامل و دست‌اندرکاران پروژه و حمایت‌های خوب مسئولان استان پروژه سینما بهمن با بهترین شرایط آماده بازگشایی مجدد شد.

سرپرست حوزه هنری استان کردستان خاطرنشان کرد: تهیه وسایل مورد نیاز برای ساخت ساختمان، تغییر عمده در قیمت مصالح، کمبود و یا عدم تامین به موقع اعتبارات، عدم اعتماد به نیروی‌های متخصص بومی، نبود دفتر فنی در حوزه هنری به عنوان دستگاه مجری طرح، امانی بودن پروژه، مشکلات ترافیکی منطقه در کنار عوامل مقاوم‌سازی و عدم آگاهی نیازها از جمله عواملی بود که روند اجرا و بهره‌برداری از این سینما را به تاخیر انداخت.

وی در پایان تصریح کرد: اگرچه وجود موانع و مشکلاتی موجب تاخیر در بازگشایی مجدد سینما بهمن سنندج بود اما تبدیل آن به یک مجتمع سینمایی، فرهنگی در شأن مردم استان فرهنگی کردستان رضایت مردم را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول