اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نویسنده و مستندساز اصفهانی:

سینماداران به اندازه کارگردانان در جذب مخاطب موثر هستند

خبرگزاری فارس: نویسنده و مستندساز اصفهانی گفت: اصفهان به عنوان یک شهر توریستی سینمای مدرن ندارد و باید در نظر داشت که سینماداران نیز به اندازه کارگردانان در جذب مخاطب موثر هستند.

سینماداران به اندازه کارگردانان در جذب مخاطب موثر هستند

شهرام اصلان‌بیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: یکی از راه‌هایی که می‌توان به بهبود کیفیت فیلم‌ها کمک کند، استانداردسازی سالن‌های سینما است.

وی افزود: بسیاری از سینماداران معتقد هستند که فیلم باید استاندارد باشد تا سینماها بتوانند توانمندی‌های خود را نشان دهند، اما سینما باید مجهز باشد تا مخاطبان برای به سینما آمدن مشتاق باشند، به عنوان مثال سینما یک سالن سینما استاندارد علاوه بر تجهیزات مجهز نمایش فیلم باید دکوراسیون و چیدمان مناسبی داشته باشد.

نویسنده و مستندساز اصفهانی در ادامه بیان کرد: مخاطبان اگر در سالن سینما به عنوان یک مکان تفریحی نتوانند به نشاط دست یابند و یا به هر دلیلی سالن سینما موجب آزردگی خاطر آنها شود، هزینه خود را در جای دیگری مصرف می‌کنند که این امر یکی از دلایل ریزش مخاطب در سینما است.

وی ادامه داد: مسئولان فرهنگی کشور باید علاوه بر هزینه‎هایی برای ساخت فیلم، برای اکران فیلم هم هزینه کنند، زیرا برای مخاطب ایرانی مهم است که فیلم را در چه سالنی و با چه ویژگی‌هایی ببیند، به همین دلیل بازسازی سالن‌های سینما باید هدف اصلی مسئولان باشد.

اصلان بیگی با اشاره به اینکه در کشورهای صاحب سینما، سینماداری یک تخصص است که حلقه نهایی ارتباط با مخاطب را شکل می‌دهد، افزود: نمی‌توان به جذب مخاطب انبوه توجه نشان داد، اما به سلامت روح و روان تماشاگر بی‌توجه بود، نمی‌شود از تماشاگر انتظار داشت به سینما بیاید اما، برنامه‌ای برای آسایش او در نظر نگرفت.

وی تصریح کرد: علاوه بر عوامل ساخت فیلم از جمله کارگردان، سینمادار هم می‎تواند در جذب مخاطب موثر باشد و مخاطب‌شناسی و احترام و در نظر گرفتن سلیقه مخاطب باید در دستورالعمل سینماداران نیز قرار بگیرد، زیرا این سینما است که می‌تواند مخاطب را حفظ کند.

نویسنده و مستندساز اصفهانی در پایان گفت: اصفهان به عنوان یک شهر توریستی و فرهنگی باید سالن سینماهای مجهزی داشته باشد، تا بتواند مخاطبان زیادی را جذب کند و سهم مدرن بودن سینماها در جذب مخاطب کمتر از فیلم نیست.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول