اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان خبر داد

استفاده از ضامن زنجیره‌ای برای دریافت وام مسکن روستاییان

خبرگزاری فارس: فرماندار همدان از اعلام استفاده روستاییان از ضامن زنجیره‌ای برای دریافت وام مسکن خبر داد و گفت: روستاییان می‌توانند برای مسکن‌های فاقد سند از این طریق وام مسکن خود را دریافت کنند.

استفاده از ضامن زنجیره‌ای برای دریافت وام مسکن روستاییان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق ظهر امروز در حاشیه شورای تأمین مسکن استان و در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به وجود 22 هزار واحد روستایی در سطح شهرستان همدان اظهار داشت: حدود 10 هزار واحد روستایی از تسهیلات وام روستایی در دولت نهم و دهم استفاده کرده‌اند.

وی از اختصاص 87 هکتار زمین برای ساخت مسکن مهر در همدان خبر داد و اظهار داشت: سطح اشغال زمین‌ها 5.43 هکتار است که ارزش آن 125 میلیارد تومان است.

فرماندار همدان با بیان اینکه شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز از این امر مستثنی نبودند، افزود: در شهرهای جورقان، قهاوند و مریانج 3.5 هکتار زمین به ارزش 5.1 میلیارد تومان اختصاص یافت که دولت مستقیم در اختیار پیمانکار قرار داد.

وی با اشاره به خدمات و تسهیلات اختصاص ‌‌یافته توسط دولت به بخش مسکن مهر همدان تصریح کرد: 6.3 میلیارد تومان بابت عوارض شهرداری، 5.2 میلیارد تومان بابت آماده‌سازی مستقیم از سوی وزارت راه و شهرسازی به پیمانکاران و تعاونی‌ها، 800 میلیون تومان بابت انشعاب برق، 80 میلیون تومان بابت انشعاب گاز، خدمات مهندسی 340 میلیون تومان و طراحی سایت فاضلاب 520 میلیون تومان اختصاص یافت.

قهرمانی‌مطلق با بیان اینکه در سطح شهرستان همدان 12 هزار و 927 واحد مسکن مهر در دست ساخت است، اظهار داشت: از این تعداد 11 هزار و 893 واحد در شهر همدان قرار دارد که 6 هزار و 755 واحد در مرحله نازک‌کاری است.

وی میانگین پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکن مهر در شهرستان همدان را 5.83 درصد عنوان کرد و گفت: در شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز یک‌هزار و 34 واحد در دست ساخت است که پیشرفت فیزیکی 5.56 درصدی را نشان می‌دهد.

فرماندار همدان در تشریح وضعیت بافت فرسوده همدان افزود: در بازنگری انجام شده در همدان 698 هکتار بافت فرسوده وجود دارد که تسهیلات خوبی بدون سپرده به متقاضیان داده می‌شود.

وی ادامه داد: در سال 90 یک‌هزار و 156 واحد از تسهیلات بافت فرسوده استفاده کردند.

قهرمانی‌مطلق اضافه کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری در مناطق پایین شهر تخفیف‌هایی را مرتبط با صدور پروانه برای متقاضیان انجام می‌دهد.

وی در پایان با اشاره به افزایش سود مشارکت برخی از بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات روستایی اظهار داشت: در این باره مشکلاتی در بحث افزایش دوران مشارکت و فروش اقساطی وجود داشت که در جلسه امروز بانک‌ها اعلام آمادگی کردند که با سود چهار درصدی که از قبل اعلام شد تسهیلات را به روستاییان پرداخت کنند.

 انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول