اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمعیت هلال احمر مهر خبر داد

احداث پایگاه هلال احمر در اتوبان جم - فیروزآباد

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مهر از احداث پایگاه جاده‌ای هلال احمر این شهرستان در منطقه دارالمیزان اتوبان جم - فیروزآباد خبر داد.

احداث پایگاه هلال احمر در اتوبان جم - فیروزآباد

کریم رعیت‌پیشه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان مهر اظهار داشت: به زودی پایگاه جاده‌ای هلال احمر این شهرستان در زمینی به مساحت 2 هزار و 500 متر مربع در منطقه دارالمیزان حدفاصل اتوبان جم – فیروزآباد راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: هزینه ساخت این پایگاه جاده‌ای با اعتبار یک‌ میلیارد ریال از محل دو درصد نفت و گاز تامین شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر مهر گفت: در همین راستا به منظور تسریع در امر خدمات‌رسانی، به صورت موقت با نصب دو کانکس، آمبولانس و یکسری امکانات امداد و نجات، این پایگاه شروع به کار می‌کند.

رعیت‌پیشه اضافه کرد: در طول ارتقای نمایندگی به شعبه در این جمعیت، امدادگران دوره‌های آموزشی امداد، کمک‌های اولیه و مهارت‌های داوطلبی گذرانیده و دوره عمومی نجات به مدت 80 ساعت آغاز شده است که پس از اتمام این دوره، دوره تخصصی جاده نیز که مجوز آن توسط معاون آموزش و پژوهش امداد و نجات استان فارس گرفته شده است، برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: به دلیل دوری مسافت پایگاه امداد و نجات مهر با مرکز شعبه و با توجه به اینکه منطقه دارالمیزان از نقاط حادثه‌‌خیز این شهرستان است همزمان با راه‌اندازی این پایگاه جاده‌ای کشیک امدادی اداره نیز فعال می‌شود تا در مواقع بحران بتوانیم هر چه سریع‌تر به این مناطق کمک‌رسانی کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر مهر تصریح کرد: ساخت انبار اموال امدادی این اداره در زمینی به مساحت 3 هزار و 500 متر مربع که در آینده ساختمان اداری نیز در این مکان ساخته می‌شود، راه‌اندازی پایگاه مساجد و ایجاد کانون‌های دانشجویی سازمان جوانان در دانشگاه‌ها از برنامه‌های در دست اقدام این اداره است.

رعیت‌پیشه با بیان اینکه تلاش مدیریت بحران استان فارس در هر چه بهتر شدن مدیریت و کنترل شهرستان‌ها در حوادث غیرمترقبه است، افزود: به همین منظور با هدف ارتقای سطح امدادی ستاد حوادث و مردم، در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی مانور مشترکی با اعضای ستاد حوادث این شهرستان و مردم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول