اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان برنامه پنجم توسعه

92 درصد روستاهای آذربایجان‌غربی از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی گفت: 92 درصد روستاهای آذربایجان‌غربی تا پایان برنامه پنجم توسعه از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند.

92 درصد روستاهای آذربایجان‌غربی از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند

رسول اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده تلاش می‌شود تا پایان سال جاری تعداد روستاهای برخوردار از آب آشامیدنی سالم استان به 193 روستا برسد.

وی با بیان اینکه آب‌رسانی به روستاها در اولویت برنامه‌های این شرکت است، تصریح کرد: علاوه بر این به سطح کیفی آب در روستاها نیز توجه ویژه‌ای می‌شود.

اکبری تعداد روستاهای استان را 2 هزار و 834 روستا اعلام کرد و افزود: آب‌رسانی به روستاهای بالای 20 خانوار در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

وی جمعیت ساکن در این روستاها را یک میلیون و 125 هزار نفر اعلام کرد و گفت: آذربایجان‌غربی از نظر دارا بودن تعداد روستاها، رتبه هفتم کشوری را دارد.

اکبری با اشاره به تعداد روستاهای بالای 20 خانوار استان، اظهار داشت: 2 هزار و 197 روستای استان شامل روستاهایی با بیش از 20 خانوار است.

وی اعلام کرد: 132 روستای آذربایجان‌غربی که بالای 20 خانوار هستند از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند نیستند که آب‌رسانی به آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

اکبری در ادامه با اشاره به میزان هدررفت آب در شبکه آب روستایی، گفت: هدر رفت آب در روستاهای آذربایجان‌غربی 28 درصد است.

وی با اشاره به عملکرد شاخص‌های مربوط به مدیریت مصرف و کاهش هدررفت آب در استان آذربایجان‌غربی اظهار داشت: میزان هدررفت آب در سال‌های گذشته 31 درصد بود.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول