اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل پالایشگاه فجر جم خبر داد

تولید روزانه 50 هزار بشکه میعانات گازی در پالایشگاه جم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل پالایشگاه جم گفت: 27 درصد انرژی گازی کشور توسط پالایشگاه جم تامین می‌شود و روزانه 50 هزار بشکه میعانات گازی نیز در این پالایشگاه تولید می‌شود.

تولید روزانه 50 هزار بشکه میعانات گازی در پالایشگاه جم

به گزارش خبرگزاری فارس از جم رحیم اسلامی پیش از ظهر امروز در نشست با نماینده دشتستان در مجلس اظهار داشت: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید دست به دست هم دهیم و در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری گام برداریم.

وی افزود: در دولت نهم و دهم در راستای توسعه پالایشگاه جم اقدامات ارزنده‌ای صورت گرفته و حجم و کیفیت تولیدات افزایش داشته است.

مدیرعامل پالایشگاه فجر جم نیز به اهمیت پالایشگاه اشاره کرد و یادآور شد: 27 درصد انرژی گازی کشور توسط این پالایشگاه تامین می‌شود و روزانه 50 هزار بشکه میعانات گازی نیز تولید می‌کنیم.

اسلامی با تاکید بر اینکه بالاترین آمار جذب نیروهای بومی در بین شرکت‌های منطقه متعلق به پالایشگاه جم است خاطر نشان کرد: میزان 49 درصد از 1000 نفر نیروی رسمی و 85 درصد از 1500 نفر نیروی ارکان ثالثی و پیمانکاری شاغل در این مجتمع بومی هستند.

وی ادامه داد: تمهیدات لازم برای فصل زمستان دیده شده و تمام واحدها، تاسیسات و نیروها برای ارائه خدمات آماده هستند و به فضل خدا بدون کوچک‌ترین مشکلی برای تامین گاز مناطق سردسیر کشور در فصل زمستان آماده هستیم.

مدیرعامل پالایشگاه جم گزارشی از روند تولید گاز ارائه کرده و اظهار داشت: پس از دریافت گاز از چاه‌های نار و گنگان توسط سه خط لوله، طی سه فرآیند مهم از جمله جداسازی، شیرین کردن و خشک کردن، گاز را به مخازن اطراف پالایشگاه و مخازن بندر سیراف برای ارسال به شبکه انتقال می‌فرستیم.

اسلامی اضافه کرد: گازها و مایعات اضافی و املاحی که قابل استفاده مجدد هستند نیز توسط کشتی بارگیری شده و به کشورهای منطقه صادر می‌شود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول