اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اورژانس بیمارستانی وزارت بهداشت:

55 درصد مراجعات به اورژانس‌ها بیماران سرپایی هستند

رئیس اداره اورژانس بیمارستانی وزارت بهداشت، گفت: 55 تا 95 درصد مراجعات به اورژانس در ایران را موارد غیر اورژانسی تشکیل می‌دهد.

55 درصد مراجعات به اورژانس‌ها بیماران سرپایی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، نادر توکلی در کنفرانس منطقه‌ای مدیریت اورژانس بیمارستانی که در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، اظهار کرد: نسبت قابل ملاحظه‌ای از بیماران مراجعه‌کننده به اورژانس را موارد غیر اورژانسی تشکیل می‌دهد.

وی به تاثیرات مدیریت مناسب بخش اورژانس اشاره کرد و گفت: توانایی ارائه مراقبت‌های مورد نیاز به بیماران با کیفیت بالا، سرعت و اثربخشی ارائه مراقبت‌ها و ایجاد رضایت‌مندی مطلوب از آثار مدیریت مناسب در بخش اورژانس است.

وی نخستین خط درمانی بیمارستان، امنیت ناکافی، بیماران مختلف با شرایط و وخامت مختلف، همراهان مضطرب، ارائه خدمات به صورت 24 ساعته و انتظارات مردم را از ویژگی‌های بخش اورژانس بیمارستانی ذکر کرد.

رئیس اداره اورژانس بیمارستانی وزارت بهداشت با اشاره به چالش‌های موجود در اورژانس اظهار داشت: ازدحام اورژانس، افزایش جمعیت، افزایش شهرنشینی و مسن شدن جمعیت از جمله چالش‌های اورژانس‌های بیمارستانی است.

توکلی عنوان کرد: از دیگر چالش‌های اورژانس‌های بیمارستانی افزایش مراجعات غیر اورژانسی، افزایش انتظارات مردمی و نیاز به ارتقاء خدمات کیفی، محدودیت منابع مالی و وابستگی شدید آن به دولت است.

وی یادآور شد: افزایش آمار حوادث با قربانیان متعدد، افزایش آمار حوادث صنعتی، افزایش نرخ بیماری‌های مرتبط با آلودگی و استرس‌ها از جمله اثرات شهرنشینی در افزایش مشکلات اورژانس است.

رئیس اداره اورژانس بیمارستانی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر بحث تخصص اورژانس و تربیت نیروهای متخصص اورژانس موجب افزایش کارآیی و ارائه خدمات با تاثیرگذاری بیشتر شده است.

رئیس اداره اورژانس بیمارستانی وزارت بهداشت با بیان اینکه متخصص اورژانس در حوزه‌های مختلف می‌تواند ورود پیدا کند، بیان داشت: در حال حاضر رشته تربیت دستیار اورژانس در هشت مرکز تخصصی در کشور وجود دارد.

*توجه به اورژانس بیمارستانی اولویت وزارت بهداشت است

توکلی بحث اورژانس‌های بیمارستانی را یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت عنوان کرد و افزود: بعد از تصویب سند ارتقای اورژانس بیمارستانی کمیته‌های اورژانس در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تشکیل و فعال شده است.

وی در پایان، مطرح شدن دستورالعمل‌ها و مسائل آموزشی و مدیریتی در بحث اورژانس را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این کنفرانس عنوان کرد.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول