اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

اورژانس‌ها در انتقال شاخص‌های بهداشتی نقش موثری دارند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه مسئولان، پزشکان و کارکنان اورژانس‌ها در خط نخست سلامت و درمان قرار دارند، گفت: اورژانس‌ها در انتقال شاخص‌های بهداشتی نقش موثری دارند.

اورژانس‌ها در انتقال شاخص‌های بهداشتی نقش موثری دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، طیب قدیمی در کنفرانس منطقه‌ای مدیریت اورژانس بیمارستانی که در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، اظهار کرد: مسئولان، پزشکان و کارکنان اورژانس‌ها در خط اول سلامت و درمان قرار دارند و در این راستا نیز بسیار تاثیرگذار هستند.

وی فرهنگ‌سازی سلامت را از تاثیرات نرم‌افزای اورژانس در سطح جامعه خواند و تصریح کرد: مسئولان و کارکنان اورژانس نقش موثری در انتقال شاخص‌های بهداشتی به جامعه ایفا می‌کنند.

وی بیان داشت: علاوه بر ارتقای فرهنگ‌سازی سلامت باید آرامش و احساس امنیت‌ روانی هم در مراجعه‌کنندگان به اورژانس ایجاد شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه کار در اورژانس موجب کسب تعامل اجتماعی می‌شود، افزود:  فعالیت در اورژانس فرصت و بستر آموزنده برای ارتقاء تعامل اجتماعی محسوب می‌شود.

قدیمی به وضعیت مراکز آموزشی و درمانی استان کردستان اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب در استان فقط یک مرکز آموزش عالی وابسته به دانشگاه رازی کرمانشاه وجود داشت، ولی بعد از پیروزی انقلاب و با توجه‌های ویژه نظام جمهوری اسلامی، آموزش عالی در سراسر کشور رونق گرفت.

وی ادامه داد: هم‌اکنون دانشگاه علوم پزشکی کردستان دارای پنج دانشکده شامل دانشکده پزشکی، دندانپزشکی، پیراپزشکی، بهداشت، مامایی و پرستاری است.

وی عنوان کرد: توسعه مراکز درمانی و بهداشتی در کردستان نیز همپای سایر استان‌های کشور صورت گرفته و به وضوح قابل رؤیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: دانشگاه در راستای توسعه فضاهای فیزیکی مراکز درمانی و آموزشی تلاش گسترده‌ای را انجام داده است.

قدیمی در رابطه با نحوه برگزاری این کنفرانس نیز گفت: در این کنفرانس مطالب و موضوعات علمی از سوی سخنرانان به مدت سه روز ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: مطالب ارائه شده در روز اول شامل اصول کلی مدیریت بخش اورژانس بیمارستانی، ثبت اطلاعات در پرونده بیماران اورژانس، نقش مدیریت پرستاری در بخش اورژانس و مهارت‌های ارتباطی در اورژانس است.

وی بیان داشت: امنیت و مدیریت خشونت در بخش اورژانس بیمارستانی، شاخص‌های اولویت‌دار بخش اورژانس، تریاژ در بخش اورژانس و مرور دستورالعمل وزارتی، آمار اورژانس‌های بیمارستانی، ارتقاء سیستم رسیدگی به شکایت و تریاژ در حوادث غیرمترقبه از موضوعات قابل ارائه در روز دوم برگزاری این کنفرانس است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: در روز سوم نیز فاکتورهای کمی شلوغی اورژانس، فضای فیزیکی بخش اورژانس، مدیریت تخت‌های بستری، رویکرد نوین در اورژانس و آمادگی بیمارستان‌ها در بحران توسط اساتید ارائه می‌شوند.

گفتنی است، این کنفرانس توسط اداره پرستاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان، واحد آموزش مدیریت توسعه و سرمایه انسانی آموزش مداوم دانشگاه و با همکاری مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور در سنندج برگزار شده است.

در این کنفرانس مسئولان اورژانس استان‌های کردستان، کرمانشاه و همدان حضور دارند.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول