اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم کرمان در مجلس تأکید کرد

استفاده از روش‌های نوین برای جلوگیری از هدررفت آب

خبرگزاری فارس: نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: دو سوم از آب مورد استفاده در بخش کشاورزی در استان کرمان هدر می‌رود که باید برای بهره‌گیری از این آب از روش‌های نوین استفاده کرد.

استفاده از روش‌های نوین برای جلوگیری از هدررفت آب

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی در نشست اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان با مدیران صنعت آب این خطه اظهار داشت: 95 درصد آب استحصالی در استان کرمان در بخش کشاورزی، چهار درصد در بخش شرب و یک درصد در بخش صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ابراز داشت: دو سوم از آب کشاورزی در استان کرمان هدر می‌رود که باید برای استفاده مناسب از این آب از روش‌های نوین استفاده کرد.

پورابراهیمی افزود: مدیران باید برای استفاده هرچه بیشتر از توان و ظرفیت‌های بخش خصوصی راهکارهایی را ارائه کنند.

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست عنوان کرد: شهرستان شهربابک زمینه لازم برای صنعتی شدن را دارد.

حسین فتاحی با اشاره به اینکه بحث انتقال آب از شهربابک به دشت سرچشمه از 40 سال قبل مطرح بوده است، تصریح کرد: انتقال آب برای صنعت یکی از مطالبات جدی ما است.

وی تصریح کرد: در زمینه آب شرب در شهرستان شهربابک با مشکل مواجه هستیم و باید تلاش مضاعفی برای انتقال آب طی پنج تا 10 سال آینده به مناطق مختلف استان کرمان صورت گیرد.

فتاحی با بیان اینکه آب شرب در شهربابک از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست، گفت: اطلاعات موجود بیانگر این امر است که آب زیادی به سرچشمه می‌رود که از این آب می‌توان برای پروژه‌‌های جدید و اشتغالزایی استفاده کرد.

حسین آذین نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با بیان اینکه در زمینه تامین آب شرب رفسنجان مشکلاتی وجود دارد، ابراز داشت: روستاهای بسیاری در رفسنجان از طریق تانکر آبرسانی می‌شوند و احداث شبکه فاضلاب در این شهرستان ضروری است.

در این نشست همچنین نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه خاطر نشان کرد: ارتباط مسئولان و نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی مطلوب است.

علیرضا منظری‌توکلی با اشاره به تعطیلی پروژه تصفیه‌خانه آب سد بافت اظهار داشت: این سد آب شرب شهرهای بزنجان و بافت را تأمین می‌کند و در حالی این پروژه تعطیل شده که 75 درصد از بودجه این طرح اختصاص یافته است.

وی ابراز داشت: در سال جاری انقلابی در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در زمینه تأمین آب روستایی صورت گرفت که فعالیت مدیرعامل شرکت آب روستایی استان کرمان قابل تقدیر است.

این نماینده با بیان اینکه عملکرد شرکت آب شهری استان کرمان نیز قابل تقدیر است، تصریح کرد: احداث شبکه فاضلاب در شهرستان‌های بافت، ارزوئیه و رابر باید پیگیری شود.

فرج‌الله عارفی نماینده مردم جیرفت و عنبراباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار داشت: مردم جیرفت و عنبرآّباد هم مانند مردم سایر نقاط استان خواستار احقاق سهم خود از آب سدهای موجود در این شهرستان‌ها هستند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول