اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز کتاب برگزار می‌شود

جشن افزایش 100 درصدی شاخص‌های کتابخوانی در کشور

خبرگزاری فارس: دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از برگزاری جشن 100 درصدی شاخص‌های کتاب و کتابخوانی در کشور خبر داد.

جشن افزایش 100 درصدی شاخص‌های کتابخوانی در کشور

منصور واعظی در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی کتابخانه ولی عصر(عج) شهرستان کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: امسال همزمان با روز کتاب و کتابخوانی در 24 آبان‌ماه جشن دو برابر شدن شاخص‌های کتاب و کتابخوانی در کشور برگزار می‌شود. 

وی تعداد کتابخانه‌های کشور در ابتدای دولت نهم را یک‌هزار و 600 باب کتابخانه اعلام کرد و افزود: این تعداد کتابخانه در حال حاضر به 2 هزار و 800 کتابخانه افزایش یافته است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به اینکه تعداد کتابخانه‌ها هنوز به دو برابر افزایش نیافته ابراز داشت: انتظار می‌رود در پایان سال‌جاری تعداد کتابخانه‌های کشور از 2 هزار و 800 باب به 3 هزار باب کتابخانه و در پایان دولت دهم به 3 هزار و 200 باب افزایش یابد.

واعظی خاطرنشان کرد: پیش از دولت نهم به ازای هر 100 نفر یک متر مربع کتابخانه بود، اما امروز این شاخص به بیش از دو متر مربع افزایش یافته است.

این مسئول یادآور شد: کتابخانه‌هایی که در دولت نهم و دهم ساخته شده متراژ آن بطور متوسط از کتابخانه‌های پیش از دولت نهم و دهم نیز بیشتر است.

واعظی در ادامه پیش‌بینی کرد: تا پایان سال 1404 به ازای هر ایرانی هشت متر مربع فضای کتابخانه عمومی وجود داشته باشد.

وی از محیط کتابخانه‌ها به عنوان محیط امن یاد کرد و گفت: حفظ و تقویت دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی یکی از مهم‌ترین رویکردهای شورای فرهنگ عمومی محسوب می‌شود که در این مسیر معتقدیم کتابخانه‌ها باید پیوندی عمیق بین حوزه، دانشگاه، علما، محققان و پژوهشگران به وجود آورند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در پایان به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در دین اسلام و تبلیغ این امر از سوی روحانیت اشاره کرد و متذکر شد: جای بسی خرسندی است که رهبر معظم انقلاب شخصیتی برجسته و کم‌نظیر در حوزه کتاب و کتابخوانی، هر مجموعه و رمانی را مطالعه می‌کنند و حاشیه‌هایی نیز برای آن می‌نویسند تا اصلاحات واقعی صورت بگیرد.

کتابخانه ولی عصر(عج) به عنوان کتابخانه مرکزی شهرستان کاشان و یکی از بزرگ‌ترین کتابخانه‌های استان اصفهان است که زمین این کتابخانه در فضایی به وسعت 5 هزار متر مربع در مرکز شهر کاشان قرار دارد و قرار است این کتابخانه در چهار طبقه شامل بخش نشریات، آمفی‌تئاتر، کتابخانه، سالن مخزن و تحقیقات ساخته شود.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول