اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان:

به دنبال جذب عموم جامعه به سمت کتاب و کتاب‌خوانی هستیم

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان گفت: با تمام توان به دنبال جذب عموم جامعه به سمت کتاب و کتاب‌خوانی هستیم.

به دنبال جذب عموم جامعه به سمت کتاب و کتاب‌خوانی هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، تیمور احمدوند عصر امروز در جلسه اتاق فکر کتابخانه‌های عمومی لرستان با اشاره به اینکه در جلسات اتاق فکر به عنوان عضو و یکی از هم‌فکران شرکت می‌کنم نه با جایگاه اداری گفت: اتاق فکر نمی‌تواند در چارچوب جلسات رسمی و اداری تولید فکر مناسبی داشته باشد، بلکه باید در این جلسات به دنبال ارائه محورها و پیش فرض‌های چگونه فکر کردن به مسائل مربوط به کتاب و کتاب‌خوانی باشیم.

وی با اشاره به اینکه ما با تمام توان به دنبال جذب عموم جامعه به سمت کتاب و کتاب‌خوانی هستیم، افزود: پس اتاق فکر ما نیز باید بر همین محور تولید فکر کند و اینکه چگونه می‌توانیم ضمن کتاب‌خوان کردن مردم دسترسی آسان آنها به کتاب را هم فراهم کنیم.

مریم کشوری کارشناس برنامه‌ریزی و دبیر اتاق فکر این اداره‌کل نیز به ضرورت‌های تشکیل جلسات اتاق فکر در این اداره‌کل اشاره کرد و گفت: اساس کار این اتاق فکر پی‌گیری کارهای پژوهش محور و ارائه مشاوره برای طرح‌ها و ایده‌های نوین همکاران و کارشناسان است.

در ادامه جلسه اردشیر یاری، کارشناس آمار اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی لرستان به توضیح و تفسیر چگونگی مدیریت و طراحی فرآیند اتاق فکر با هدف نظام‌مند کردن روند آن پرداخت و گفت: باید تلاش کنیم که این اتاق به عنوان پایانه‌ای برای صدور دستور کارهای پژوهش‌محور در انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید استان برنامه‌ریزی‌هایش را به پیش ببرد.

سومین جلسه اتاق فکر کتابخانه‌های عمومی لرستان با حضور تیمور احمدوند مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، کارشناسان ستادی و برخی کارشناسان ارشد رشته کتابداری و اطلاع‌رسانی برگزار شد.

هم‌چنین در ادامه اعضای جلسه ضمن ارائه دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص چگونگی برگزاری جلسات، در رابطه با مراحلی از قبیل تعریف شاخص‌های مرتبط با حوزه کتاب و کتاب‌خوانی جهت گفت‌وگو و بحث در اتاق فکر، تقسیم زمان اتاق فکر (به زمان داخل جلسه و خارج از جلسه) و مرحله پردازش اطلاعات در داخل جلسه جهت حصول نتیجه مطلوب در اتاق فکر به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

در ادامه با توجه به اهمیت منابع درآمدی و مالی، برای اجرای کلیه برنامه‌های ترویجی خواندن و مطالعه راه کارهای درآمدزایی در کتابخانه‌های عمومی به عنوان دستور کار این اتاق فکر برای جلسه بعد تعیین شد.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول