اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته برنامه‌ریزی کتابخانه‌های عمومی مشهد:

شاخص‌های توسعه کتابخوانی قابلیت اجرایی دارد

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته برنامه‌ریزی و اتاق فکر انجمن کتابخانه‌های عمومی مشهد گفت: شاخص‌های توسعه بخش در حوزه کتابخوانی با تعامل کمیته و ادارات دعوت شده قابل اجراست.

شاخص‌های توسعه کتابخوانی قابلیت اجرایی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، شاهرخ عربشاهی امشب در نشست نهضت مطالعات مفید در فرمانداری مشهد اظهار داشت: گسترش فرهنگ کتابخوانی راهبردی‌ترین فرآیند برای توسعه ارزش‌های فرهنگی است.

وی افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش مطالعه و کتابخوانی که نشان از اهمیت ارزش‌های فرهنگی جامعه دارد، نهضت مطالعات مفید در سراسر کشور اجرایی شد.

عربشاهی درباره اهمیت فعالیت‌های این نهضت گفت: نهادینه‌سازی و گسترش فرهنگ کتابخوانی با مشارکت  دستگاه‌ها‌یی که می‌توانند نقش‌آفرین باشند، از مهم‌ترین دستاوردهای مطالعات مفید است.

وی تصریح کرد: تهیه و تدوین سند نهضت مطالعات مفید به پیشنهاد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و شورای فرهنگی عمومی صورت گرفت که در نهایت توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

وی افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از حیث نتیجه‌دهی مثبت نگاه عمیق به بررسی کتابخوانی، به محدود کردن حوزه‌ها در قالب کمیته نهضت مطالعه مفید در شهرستان‌ها پرداخت که  به‌طور تدریجی جایگزین انجمن‌های کتابخانه در شهرستان‌ها می‌شود.

مسئول برنامه‌ریزی و اتاق فکر انجمن گذراندن هفت مرحله را عامل دستیابی به هدف ذکر شده تلقی کرد و افزود: براساس سند تنظیمی، نخستین گام واگذاری ماموریت به هر دستگاه با توجه به فعالیت و حوزه اجرایی آن است.

عربشاهی یادآور شد: اجرای ماموریت، امضا تفاهم‌نامه، گزارش‌گیری، نظارت و ارزیابی، انسجام و هماهنگی و تنظیم سند توسعه دیگر مراحل این روند کتابخوانی است.

وی ادامه داد: در بخش نظارت و ارزیابی برای اثربخشی شاخص‌هایی تعریف شده که کیفیت ادارات را با توجه به تطابق آن با شاخص‌های اثربخشی می‌توان ارزیابی کرد.

مسئول برنامه‌ریزی اتاق فکر انجمن با اشاره به روند منسجم و هماهنگ در راستای نهضت مطالعاتی گفت: با گذشت مدت زمانی از فعالیت ادارات و کمیته نهضت مطالعه مفید، پنج کارگروه در قالب کارگروه فرهنگ  کتابخوانی، حوزه رسیدگی به کتابخانه‌ها، آموزش و پژوهش، کودک و نوجوان و تبلیغات تعریف شده است.

وی در پایان خواستار تعامل ادارات و دستگاه‌ها با کمیته شد و برای اثربخشی دوچندان آن از این طرح با عنوان طرحی بلندمدت یاد کرد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول