اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری:

تمام دستگاه‌های فرهنگی مسئول ترویج فرهنگ کتابخوانی‌ هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: تمام دستگاه‌های فرهنگی نسبت به ترویج کتابخوانی و افزایش مطالعه مسئول‌ هستند.

تمام دستگاه‌های فرهنگی مسئول ترویج فرهنگ کتابخوانی‌ هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بهروز صادقی صبح امروز در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز این استان، اظهار داشت: تمام دستگاه‌های فرهنگی نسبت به ترویج کتابخوانی و افزایش مطالعه مسئول هستند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در دیدار با کتابداران سراسر کشور که فرمودند: «کتابخوانی باید در جامعه ترویج شود و این کار بر عهده تمام دستگاه‌هایی است که در این زمینه مسئولند»، افزود: نقش کتاب در رشد و اعتلای جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست ولی ترویج کتابخوانی و استقبال از کتاب نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

صادقی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با همکاری تمام دستگاه‌های فرهنگی به ویژه صدا و سیما به‌ عنوان بزرگ‌ترین رسانه ملی، فرهنگ کتابخوانی در جامعه جاری و نهادینه شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری کتاب را از نیازهای ضروری جامعه دانست و گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه علاوه بر برپایی نمایشگاه کتاب لازم است نسبت به گسترش کتابخانه‌های عمومی با هدف سهولت دسترسی مردم به کتاب اقدام کرد.

وی گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارتقای فرهنگ مطالعه مفید در جامعه را امری مفید و ضروری دانست و گفت: در راستای فرمایش مقام معظم رهبری باید با برنامه‌ریزی اصولی و هدفمند گامی در راستای ارتقای جایگاه کتاب و کتابخوانی برداشته شود.

صادقی با مثبت ارزیابی کردن وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان، گفت: مجموعه کتابخانه‌های عمومی باید منطبق با نیاز جامعه باشند و منابع کتابخانه‌های عمومی متناسب با نیاز مراجعان تهیه و در اختیار آنها قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه گسترش فرهنگ کتابخوانی راهبردی‌ترین فرآیند برای توسعه ارزش‌های فرهنگی است، گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش مطالعه و کتابخوانی که نشان از اهمیت ارزش‌های فرهنگی جامعه دارد، نهضت مطالعات مفید در سراسر کشور باید اجرایی شد.

صادقی درباره اهمیت فعالیت‌های این نهضت، گفت: نهادینه‌سازی و گسترش فرهنگ کتابخوانی با مشارکت دستگاه‌ها‌یی که می‌توانند نقش‌آفرین باشند، از مهم‌ترین دستاوردهای مطالعات مفید است.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول