اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی ملایر خبر داد

فعالیت 36 اتحادیه صنفی در شهرستان ملایر

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع امور صنفی ملایر از فعالیت 36 اتحادیه صنفی در سطح شهرستان ملایر خبر داد.

فعالیت 36 اتحادیه صنفی در شهرستان ملایر

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، احمد تیموری صبح امروز در همایش اصناف و پلیس در این شهرستان اصناف را یکی از تشکلات مهم و ضروری در کشور خواند و افزود: در حال حاضر 3 میلیون واحد صنفی در سراسر کشور فعال بوده و 8 هزار اتحادیه نیز در کشور فعالیت دارند.

وی از وجود 355 مجمع امور صنفی در کشور خبر داد و گفت: در این زمینه اصناف و واحدهای صنفی حدود 25 میلیون نفر از جمعیت کشور را شامل می‌شوند.

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان ملایر اظهار داشت: این تشکل بزرگ اقتصادی، اجتماعی حدود 7 میلیون و 500 هزار نفر اشتغالزایی داشته و 17.5 درصد از تولید ناخالص داخلی مربوط به این بخش از تشکل اقتصادی در کشور است.

وی به فعالیت‌های مجمع امور صنفی شهرستان ملایر اشاره کرد و عنوان داشت: در حال حاضر 36 اتحادیه مجمع امور صنفی در شهرستان ملایر فعال است که در این راستا یک مجمع امور صنفی و چهار دفتر نیز در بخش‌های شهرستان فعالیت دارند.

تیموری با بیان اینکه اصناف با تعامل‌بخشی در سطح بازار می‌توانند در روند تعادل نقش بسزایی را ایفا کنند، افزود: در این راستا تعامل اصناف با پلیس بسیار خوب و رضایت‌بخش بوده و این تعامل در پایداری و امنیت صنوف و مجامع امور صنفی مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه هر فردی می‌خواهد پروانه کسب دریافت کند باید از نیروی انتظامی استعلام صورت گیرد، گفت: در طول سال بیش از یک هزار استعلام از سوی نیروی انتظامی به مجمع امور صنفی در راستای کسب پروانه کسب اعلام می‌شود.

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان ملایر به پلمب واحدهای متخلف اشاره کرد و گفت: طبق قانون پلمب فقط از سوی دستگاه نیروی انتظامی امکان‌پذیر است و در شهرستان در طول سال تعدادی از واحدهای متخلف پلمب شده و به تخلفات آنها رسیدگی می‌شود.

وی به دیگر اقدامات مجمع امور صنفی شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: در راستای صدور پروانه کسب برای واحدهای متقاضی آموزش‌های لازم به افراد داده می‌شود و در راستای شناسایی کالای قاچاق نیز در هر ماه با همکاری نیروی انتظامی گشت‌زنی داشته و بر موارد مختلف نظارت می‌کنند و اگر موردی گزارش شود با آن برخورد صورت می‌گیرد.

تیموری در پایان ضمن تقدیر از تجمع اعتراض‌آمیز اصناف و بازاریان ملایر در هتک حرمت به ساحت رسول اکرم (ص) تقدیر کرد و گفت: بازاریان و اصناف ملایر همگام با بازاریان سراسر کشور این حرکت ضد اسلامی را محکوم کردند.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول