اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور:

حوزه‏های علمیه نسبت به دانشگاه‏ها مظلوم واقع شده‏‌اند

خبرگزاری فارس: مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور گفت: با مقایسه‏ای بین امکانات مراکز آموزش علوم دینی و مراکز دانشگاهی، مشخص می‏شود که حوزه‏های علمیه مظلوم واقع شده‌‏اند.

حوزه‏های علمیه نسبت به دانشگاه‏ها مظلوم واقع شده‏‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‌‏الاسلام محمدجواد حاج‌‏علی‏اکبری صبح امروز در حاشیه بازدید از مدرسه علمیه «حضرت معصومه (س)» شهرستان دماوند در گفت‏‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: مرکز علوم دینی حضرت معصومه(س) دماوند با حداقل امکانات کار خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: این مهم را می‏توان از جمله مظلومیت‏های حوزه‏های علمیه نسبت به مراکز آموزش عالی یعنی دانشگاه‏ها به شمار آورد.

حاج‌‏علی‏اکبری اضافه کرد: اگر مخارج، اداره، هزینه، بریز و بپاش و سایر شاخص‏های واحدی دانشگاهی با یک مرکز فراگیری علوم دینی که به لحاظ جایگاه علمی در یک رده قرار دارند، مقایسه شود، مظلومیت حوزه‏های علمیه بیش از پیش نمایان می‏شود.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور افزود: حوزه‏های علمیه به لحاظ عمق علمی بسیار بالاتر از دانشگاه‏ها هستند.

وی ادامه داد: با این وجود پس از خرج و مخارج مختلف در دانشگاه‏های دولتی و همچنین از بنیه مالی مردم در دانشگاه‏های غیردولتی در نهایت همان مدرکی که معادل آن از طریق حوزه‏های علمیه اعطا می‏شود، به دانشجویان تعلق می‏گیرد.

حاج‏علی‏اکبری اضافه کرد: این مهم در مقایسه پایان‌‏نامه‏‌های دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه‏ها و دانش‏‌آموختگان حاضر در حوزه‏های علمیه قابل مشاهده است.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور افزود: اما یکی از خصوصیات حوزه‏های علمیه، فعالیت و علم‌‏آموزی در فضایی آرام و بدون سر و صدا است.

وی ادامه داد: هرچند طبع موضوع بر همین روال است؛ اما شاید ما نیز در این زمینه کمی کوتاهی داشته‏‌ایم.

حاج‏‌علی‏اکبری اضافه کرد: امیدواریم دانش‌‏آموختگان خواهر طلبه مدرسه علمیه «حضرت معصومه (س)» شهرستان دماوند بتوانند با استفاده از آموزه‏های خود در مسائل مختلف کمک حال مردم و مسئولان باشند.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول