اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان‌رضوی:

700 میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های عمرانی خراسان‌رضوی اختصاص یافت

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان‌رضوی گفت: پروژه‌های عمرانی سال 90 را با 361 میلیارد تومان آغاز کرده‌ایم که تا امروز بالغ بر 700 میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص شده است.

700 میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های عمرانی خراسان‌رضوی اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از‌ مشهد، محمدحسن واحدی پیش از ظهر ‌امروز در جلسه توجیهی نظارت بر پروژ‌ه‌های عمرانی سال 90 استان خراسان‌رضوی اظهار کرد: پروژ‌ه‌های عمرانی سال 90 از لحاظ تزریق اعتبار استانی و جذب آن در نوع خود بی‌سابقه بوده است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان‌رضوی ادامه داد: پروژه‌های عمرانی سال 90 را با 361 میلیارد تومان آغاز کرده‌ایم که تا امروز بالغ بر 700 میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص شده است.

وی افزود: چهارمین مرحله نظارت بر پروژه‌های عمرانی استان از 15 مهرماه به مدت 10 روز توسط 20 اکیپ در سطح شهرستان‌ها و مشهد با دو رویکرد کنترل برنامه و کنترل فنی آغاز می‌شود.

واحدی با اشاره به میزان کمی پروژه‌های استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: پروژه‌های سال 90 که به مرحله اجرا گذاشته شده 6‌ هزار مورد بوده که از این تعداد 3 هزار پروژه مورد بازدید و ارزیابی قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان‌رضوی افزود: پروژه‌هایی که ماهیت بازدیدی ندارند به صورت خود‌ اظهاری به کارشناسان سیستم نظارت ابلاغ می‌شود.

وی با تاکید بر‌ انسجام و اطلاع‌رسانی روند پروژه‌های یاد شده در شهرستان‌ها گفت: سیستم نظارت پروژه‌ها علاوه‌ بر ‌اینکه توسط معاونت برنامه‌ریزی صورت گرفته در‌ مرحله دوم نیز مورد ارزیابی سیستم نظارت ریاست جمهوری قرار می‌گیرد و در پایان، استان‌ها از نظر موفقیت رتبه‌بندی می‌شوند.

واحدی تصریح کرد: اطلاعات برخی از پروژه‌ها در این سیستم‌ها کامل نبوده و این عدم ثبت اطلاعات در رتبه‌بندی استانی و تزریق اعتبارات تاثیر منفی دارد.

مدیر‌کل دفتر فنی استانداری استان، مدیریت توانمند را در رأس موفقیت پروژه‌ها یاد کرد و افزود: در شرایطی هستیم که نظام فنی تغییر کرده و در این نظام باید عملیاتی‌تر کار کند؛ مدیریت توانمند در زمانی که بودجه‌های سیال بدست‌ آنها می‌رسد با درایت و مدیریت بودجه را جذب و تزریق می‌کنند.

وی در ارتباط با تاثیر پیگیری و نظارت بر پروژه‌ها خاطر‌نشان کرد: در روند کنترل و نظارت پروژه‌ها نهادینه‌سازی فرهنگ پیگیری امری ضروری است.

واحدی همچنین در ارتباط با پروژه‌های سال جاری عنوان کرد: موافقت‌نامه  پروژ‌ه‌های سال 91 امضاء شده و تمام عوامل ذی‌ربط در اجرایی شدن آنها باید به نحو‌ احسن و اکمل همکاری کنند.

وی با اشاره به ماده 215 برنامه 5 ساله قانون توسعه گفت: از مجموع پروژه‌های سال جاری 1080 پروژه شامل ماده 215 می‌شوند؛ مطابق با این ماده اگر در اهداف پروژه‌ از لحاظ کمیت و یا مشخصات فنی پروژه‌ بیش از 15 درصد تغییر ایجاد شده باشد به مطالعات توجیهی ارجاع داده می‌شوند.

مدیر‌کل دفتر فنی استانداری خراسان‌رضوی ادامه داد: پروژه‌های مشمول ماده 215 باید مورد مطالعات توجیهی در هفت حوزه فنی، اقتصادی، مالی، اجتماعی، فرهنگی، زیست‌محیطی و پدافند‌غیر‌عامل قرار گیرند تا پس از گذراندن مراحل ذکر‌شده تائیدیه را اخذ کند تا در روند ادامه کار دچار مشکل نشوند.

وی از حمایت دستگاه‌ها و مدیران پروژه به پیمانکاران یاد کرد و گفت: پیمانکاران را در چارچوب قانونی دلگرم کنید و حامی آنها باشید چرا‌ که ضربه خوردن پیمانکاران کارآمد و خوب، ضربه خوردن به پروژه و نهایت عدم جذب صحیح اعتبارات است.

واحدی همچنین افزود: در سطح استانی برای هر پروژه دو کارشناس تعریف شده؛ کارشناس دستگاه و کارشناس استانی که با این شرایط کارشناسان در هر مقطع ملزم به پیگیری و نظارت بر کیفیت، کمیت و پیشروی پروژه‌ها هستند.

مدیر‌کل دفتر فنی استانداری خراسان‌رضوی در پایان خواستار تعامل دستگاه‌ها و بخش‌های شهرستانی با مشهد شد و انسجام دستگاه‌ها را در ارتقای کیفی و کسب رتبه قابل قبول در سیستم نظارت ریاست جمهوری موثر دانست.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول