اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار خراسان‌رضوی

130 میلیارد ریال اعتبارات حوادث بین دستگاه‌های اجرایی خراسان‌رضوی توزیع شد

خبرگزاری فارس: با حضور استاندار خراسان‌رضوی، 130 میلیارد ریال اعتبارات حوادث بین دستگاه‌های اجرایی خراسان‌رضوی توزیع شد.

130 میلیارد ریال اعتبارات حوادث بین دستگاه‌های اجرایی خراسان‌رضوی توزیع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، صبح امروز با حضور استاندار خراسان‌رضوی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان‌رضوی، 130 میلیارد ریال اعتبارات حوادث بین دستگاه‌های اجرایی توزیع شد.

محمود صلاحی در این جلسه اظهار کرد: قرار گرفتن خراسان‌رضوی بر روی چندین گسل و نیز پائین بودن میزان بارش نسبت به میانگین جهانی و کشور توجه به مدیریت بحران را دو چندان کرده است.

استاندار خراسان‌رضوی افزود: در این راستا و با توجه به اصول مدیریت بحران از سوی مردم و مسئولان به یک ضرورت است.

صلاحی در ادامه به اعتبارات اختصاص یافته در این حوزه اشاره کرد و گفت: به همین منظور اعتباری که از سوی دولت از محل اعتبارات حوادث غیرمترقبه کشور به استان اختصاص یافته است که بر اساس اولویت‌های استان میان چند دستگاه توزیع شد.

استاندار خراسان‌رضوی گفت: اعتبار اختصاص یافته به آب و فاضلاب روستایی برای اجرای 20 پروژه هفت میلیارد و 200میلیون ریال است.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان‌رضوی ادامه داد: همچنین سازمان جهادکشاورزی 8 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای 20 پروژه که عموماً بازسازی قنوات است، از این  محل دریافت می‌کند.

صلاحی به اعتبارات اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: اداره‌کل راه و شهرسازی نیز از محل اعتبار حوادث غیرمترقبه برای اجرای 21 پروژه اعتباری بالغ بر 7 میلیارد و 800 میلیون ریال دریافت کرده است همچنین اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس نیز برای اتمام دو پروژه مدرسه که در زلزله اخیر نیشابور حادثه دیده‌اند، یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار دریافت می‌کند.

صلاحی افزود: برای اجرای سه پروژه آب منطقه‌ای خراسان‌رضوی سه میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است و در اعتبارات اداره‌کل دامپزشکی استان برای اجرای یک پروژه و اداره کل امور عشایری نیز برای اجرای هفت پروژه هر کدام یک میلیارد ریال اعتبار منظور شده است.

استاندار خراسان‌رضوی گفت: پنج میلیارد ریال اعتبار به صورت بلاعوض برای آن دسته از افرادی که لوازم منزل و خودرو آنان در سیل دچار حادثه شده است، تصویب شده است که در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

صلاحی ادامه داد: 58 میلیارد ریال نیز در قالب تسهیلات چهار درصد برای اماکن مسکونی خسارت دیده از حوادث در شهرها و روستاها در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان‌رضوی در ادامه اظهار داشت: از محل اعتبار حوادث غیر مترقبه استان 38 میلیارد ریال به صورت بلاعوض برای تامین خسارت اماکن مسکونی آسیب دیده از زلزله در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌رضوی قرار می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کمک‌های دولتی به صنایع اشاره کرد و از اعتبار 3 هزار میلیاردی دولت به صنایع کشور خبر داد و افزود: دولت برای کمک به آن دسته از صنایع کشور که به لحاظ مالی دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند، اعتباری بالغ بر 3 هزار میلیارد ریال در نظر گرفته است که سهم خراسان‌رضوی از این اعتبار 150 میلیارد ریال است.

استاندار خراسان‌رضوی تاکید کرد: اعتبارات یاد شده در قالب یارانه تسهیلات اختصاص می‌یابد که در مرحله نخست 50 میلیارد ریال از مبلغ یاد شده به استان اختصاص یافته است.

صلاحی افزود: با اعتباری که برای استان در نظر گرفته شده است می‌توان هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات در اختیار صنایع قرارداد.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی خراسان‌رضوی ظرف مدت یک هفته نسبت به مبادله موافقت‌نامه به منظور تسریع در آغاز عملیات اجرایی اقدام کنند.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول