اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

رصد مسائل فرهنگی و اجتماعی نیازمند سرعت عمل بالاست

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه اگر در رصد مسائل اجتماعی و فرهنگی سرعت عمل نداشته باشیم در دستیابی به اهداف موفق نخواهیم بود، گفت: در حوزه مباحث اجتماعی نیازمند سرعت عمل بالایی هستیم.

رصد مسائل فرهنگی و اجتماعی نیازمند سرعت عمل بالاست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌اکبر فامیل‌کریمی ظهر امروز در دومین همایش استانی حجاب و عفاف با بیان اینکه ورود و طرح مباحث عمیق اجتماعی و فرهنگی در جامعه دارای اهمیت بسیاری است، اظهار کرد: طرح فرصت‌های موجود در زمینه مسائل مختلف اجتماعی مهم است اما در این حیطه باید تهدیدات و حوزه‌های آسیب را نیز مطرح کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی چون حجاب و عفاف دغدغه‌ای که روبروی ما است در زمینه تهدیدها و آسیب‌ها است بر لزوم بهره‌گیری از توان و ظرفیت‌های موجود فرهنگی در راستای مقابله با این تهدیدها و آسیب‌ها صحه گذاشت.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با اشاره به موج جنگ نرم‌افزاری و آسیب‌ها و تهدیدهای دشمن علیه فرهنگ ما، عنوان کرد: شکل‌گیری چنین فضایی نمی‌تواند ما را از مسیر اصلی رشد و پیشرفت و تعالی فرهنگی باز دارد چرا که در این راستا از فرهنگ دینی و اعتقادی تأسی می‌پذیریم.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر در حوزه مباحث اجتماعی نیازمند به سرعت عمل بالایی هستیم چون در حال تغییر است، گفت: در این حوزه مؤلفه‌های بسیاری وجود دارد که با یکدیگر مرتبط هستند که حجاب و عفاف نیز مقوله‌ای مرتبط با آن است.

فامیل‌کریمی متذکر شد: اگر در رصد مسائل اجتماعی و فرهنگی سرعت عمل نداشته باشیم در دستیابی به اهداف این حوزه موفق نخواهیم بود.

وی با اشاره به گسترش دسترسی به وسایل ارتباط جمعی، اینترنت و ماهواره نیز بیان کرد: مشکل این است که اولیا و مربیان و متولیان فرهنگی با نسل جوان امروز فاصله پیدا می‌کنند.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با اشاره به فعالیت پلیس تخصصی در حوزه مواد مخدر نیز گفت: با تأسی از فرآیند حوزه معرفتی و انقلابی جامعه می‌توان بستر مناسبی را برای حرکت به سمت تحقق اهداف و ایستادگی در برابر هجمه‌های مختلف رقم زد و اگرچه هجمه‌ها زیاد است اما نباید ناامید شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تأسی از فرهنگ دینی و عاشورایی در حماسه هشت سال دفاع مقدس، به برگزاری اردوهای طرح هجرت اشاره کرد و افزود: این طرح بزرگ‌ترین اردوکشی در مباحث فرهنگی است و از جمله ظرفیت‌هایی است که باید صیقل داده شود.

فامیل‌کریمی در پایان سخنانش خطاب به مسئولان و ادارات استان اذعان کرد: در حوزه مباحث فرهنگی و اجتماعی باید پیشقراول باشید و با طراز بالادستی به این حوزه بنگرید.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول