اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی:

توسعه فضاهای فرهنگی اهرم اصلی پیشرفت جامعه است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین نیاز هر جامعه‌ای توسعه فضاهای فرهنگی آن است.

توسعه فضاهای فرهنگی اهرم اصلی پیشرفت جامعه است

مجید جلیل سرقلعه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: کمبود فضاهای فرهنگی و هنری در این شهرستان با توجه به جوان بودن جمعیت و رشد جمعیت دانشجویی، موجب ایجاد آسیب‌های اجتماعی برای جوانان می‌شود.

وی سرانه فضاهای فرهنگی و دانشگاهی این شهرستان را ناچیز دانست و گفت: مهم‌ترین نیاز هر جامعه‌ای توسعه فضاهای فرهنگی آن است.

جلیل سرقلعه با بیان اینکه بخش فرهنگی این شهرستان نیز باید در کنار دیگر بخش‌های عمرانی مورد عنایت ویژه مسئولان قرار گیرد، گفت: دولت دهم با شعار عملی توسعه فرهنگی و توجه به این بخش فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدوارم با همکاری و تعامل بیش از پیش مردم با مسئولان حرکت توسعه فرهنگی در این شهرستان در کنار دیگر بخش‌ها استمرار داشته باشد.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت فرهنگ در توسعه جامعه، گفت: به طور کلی می‌توان اهمیت فرهنگ را در دو جنبه دید، یکی جایگاهی که فرهنگ در هویت و موجودیت جامعه دارد و دیگری نقشی که فرهنگ در پیشرفت جوامع ایفا می‌کند.

به گفته جلیل سرقلعه، جنبه اول را می‎توان اهمیت و جایگاه فرهنگ در موجودیت جامعه انگاشت و وجه دوم را می‌توان اهمیت و نقش فرهنگ صحیح در حرکت به سمت اعتلا یا انحطاط جوامع دانست.

وی با اشاره به نقش فرهنگ در موجودیت جامعه، گفت: حوزه نفوذ فرهنگ به تمامی ابعاد زندگی بشر کشیده شده است و تمامی ویژگی‌های غیرفیزیکی و متمایزکننده انسان‌ها از یکدیگر و نیز همه ویژگی‌های متفرقه جوامع در فرهنگ آنها نهفته است.

نماینده مردم لردگان در مجلس با بیان اینکه تمام پیشرفت‌های یک جامعه در پیشرفت علوم و اعتقادات و ارزش‌های آن منعکس می‌شود، گفت: بشر بدون ابعاد فرهنگی حیات، بشری بدوی و عقب مانده خواهد بود که در جوامع امروزی تصور وجود آن نیز مشکل است.

وی با بیان اینکه فرهنگ بستر توسعه است، ادامه داد: امروزه علمای توسعه، بیش از هر زمان دیگری به این باور رسیده‌اند که تا فرهنگ یک جامعه‌ای موافق با توسعه نباشد، پیشرفت و توسعه آن جامعه میسر نخواهد بود، چراکه انسان‌ها به عنوان عاملان محوری توسعه باید برای عمل خود تمایل داشته باشند.

جلیل سرقلعه خاطرنشان کرد: از مسئولان استان انتظار می‌رود با حمایت از ایجاد فضاهای فرهنگی، دانشگاهی و هنری زمینه رشد جوانان لردگانی را فراهم کنند تا جوانان با وجود معضلاتی مانند بیکاری به مسائل حاشیه‌‌ای کشانده نشوند.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول