اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران:

استکبار با انجام مانور دریایی در خلیج فارس راه به جایی نمی‏ برد

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مانورهای اخیر غربی‌ها در خلیج فارس، گفت: کشورهای استکباری با انجام مانور دریایی در آب‏های خلیج فارس راه به جایی نمی‏ برند.

استکبار با انجام مانور دریایی در خلیج فارس راه به جایی نمی‏ برد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امیر دریادار حبیب‌‏الله سیاری پنجشنبه شب در حاشیه نشستی با مسئولان استان سمنان در زمینه گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید همتی، فرمانده ناوچه پیکان در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: مانورهایی که اخیراً در آب‏های خلیج فارس انجام می‏‌شود، اهداف نادرستی را دنبال می‏‌کند و استکبار با انجام مانور دریایی در خلیج فارس راه به جایی نمی‏‌برد.

وی افزود: این مانورها در حقیقت با هدف تقویت روحیه کشورهای استکباری و جهان غرب انجام می‏‌شود اما به اهداف تعیین شده دست نخواهد یافت.

به گزارش فارس، با توجه به شکست‌های اخیر آمریکا در رویارویی با جمهوری اسلامی ایران و مشکلات اقتصادی که این کشور در حال ‌حاضر با آن مواجه شده است، غربی‏ها با برگزاری مانور خاورمیانه که در راستای پروژه ایران‌هراسی صورت می‌گیرد، درصدد هستند تا تسلیحات به جای مانده بر دست خود را از انبارها خارج و دلارهای نفتی برخی کشورهای منطقه جمع کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به طرح‏های استان سمنان در زمینه زنده کردن یاد و خاطره سردار شهید همتی گفت: نیروی دریایی که برآمده از بطن ملت غیور ایران است، همواره برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره عملیات «مروارید» و ناوچه پیکان می‏کوشد.

سیاری افزود: در این زمینه، هر اقدامی که توان داشته باشیم، انجام خواهیم داد و در موزه دریایی پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان نیز آماده همکاری در اجرای طرح‏های ارائه شده هستیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نیروی دریایی به ویژه شهید همتی، گفت: باید یاد و خاطره شهدا همواره زنده نگه داشته شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‏های دفاع مقدس استان سمنان نیز در این نشست اظهار داشت: پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان بر اساس طرح‏های ارائه شده، در زمینی به مساحت 12 هکتار احداث می‏‌شود.

حسین‏علی احسانی با بیان اینکه این پارک موزه در حاشیه محور سمنان- مشهد که سالانه میلیون‏ها زائر حرم رضوی از آن عبور می‏کنند، در دست احداث است، خواستار توجه بیشتر به اجرای این طرح شد.

وی تصریح کرد: پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان دارای بخش‏های مختلفی از جمله صحن تاریخ، موزه منطقه عملیات طریق‏‌القدس، موزه خودباوری، وقایع گذشته ایران، آغاز جنگ تحمیلی و المان‏های متنوع دوران دفاع مقدس است.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول