اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی کشور:

نظارت بر فعالیت‌های مراکز غیردولتی ضروری است

خبرگزاری فارس: معاون دفتر امور توانبخشی و مراقبتی بهزیستی کشور گفت: روسای مراکز باید نظارت کافی بر فعالیت‌های مرکز داشته باشند زیرا که اگر نظارت دقیق نباشد ممکن است اتفاقات ناگواری دامنگیر مراکز شود.

نظارت بر فعالیت‌های مراکز غیردولتی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان رضا غلامی پیش از ظهر امروز در جلسه توجیهی رؤسای مراکز توانبخشی غیردولتی سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: گزارش به موقع حوادث از نکات مهمی است که باید رؤسای مراکز مدنظر داشته باشند.

وی افزود: هر حادثه در مراکز سطح استان‌ها اتفاق می‌افتد باید در اولین فرصت روسای مراکز با مسئولان استانی در میان بگذارند.

معاون دفتر امور توانبخشی و مراقبتی بهزیستی کشور ادامه داد: مراکز باید در هر زمینه‌ای استانداردهای لازم را رعایت کنند.

وی در ادامه راهکارهای قابل اجرا را با هدف بهبود و ارتقای سطح کیفی خدمات‌رسانی در مراکز توانبخشی را تشریح کرد.

مسئول انجمن عالی مراکز غیردولتی کشور نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: مرکز غیردولتی سیستان‌وبلوچستان یکی از فعال‌ترین و جزو اولین انجمن‌های استانی تشکیل شده در سطح کشور است.

سعدآبادی افزود: ویزیت در منزل در حوزه بیماران روانی مزمن، سالمندان، معلولان ذهنی و جسمی و حرکتی (کم بینا و کم شنوا) از جمله وظایف مراکز توانبخشی است.

وی بیان داشت: بیش از یک‌هزار و 500 مرکز توانبخشی روزانه و شبانه در سطح کشور فعالیت می‌کنند که از این تعداد 23 مرکز توانبخشی روزانه و شبانه در سیستان‌وبلوچستان هستند.

مسئول انجمن عالی مراکز غیردولتی کشور اضافه کرد: همخوانی نداشتن یارانه‌ها با پرداختی سازمان بهزیستی با هزینه‌های معلولان در مراکز، پایین بودن اطلاعات مردم و جامعه از معلولان و خدمات توانبخشی ارائه شده در مراکز، کمبود نیروی علاقمند و متخصص و عوارض مالیاتی از جمله مشکلات مراکز توانبخشی در استان‌ها است.

معاون توانبخشی بهزیستی سیستان‌وبلوچستان نیز در ادامه اظهار داشت: نشست تخصصی با مراکز بیماران روانی مزمن، سالمندان، مراکز مراقبتی و بازدید از پنج مرکز شبانه‌روزی از جمله‌ برنامه‌هایی است که تا عصر امروز در سطح استان برگزار می‌شود.

زهرا بامری، افزایش تعامل بین مراکز غیردولتی با سازمان بهزیستی استان را از جمله اهداف برگزاری جلسه توجیهی رؤسای مراکز توانبخشی غیردولتی استان عنوان کرد.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول