اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کنترل و نظارت ساختمان شهرداری شیراز خبر داد

واگذاری نظارت ساختمان‌های زیر 2000 متر مربع به مناطق شهرداری

خبرگزاری فارس: مدیر کنترل و نظارت ساختمان در حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز از واگذاری نظارت بر ساختمان‌های زیر 2 هزار متر مربع زیربنا به مناطق این شهرداری خبر داد.

واگذاری نظارت ساختمان‌های زیر 2000 متر مربع به مناطق شهرداری

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز،‌ محمدرضا نجیمی گشتاسب بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با برگزاری جلساتی برای هماهنگی با مدیران و کارکنان مناطق مختلف شهرداری و به منظور پاسخگویی کامل این مناطق به ارباب رجوع و تمرکز‌زدایی، کنترل و نظارت ساختمان‌های زیر 2 هزار متر مربع به مناطق شهرداری واگذار می‌شود.

به گفته وی با این واگذاری معاونت شهرسازی و معماری به سمت نظارت عالیه بر بدنه شهر سوق داده و امور جزئی به خود مناطق محول می‌شود.

وی ادامه داد: تهیه دستورالعمل یکپارچه در مورد کمیسیون‌های معماری دیگر موردی است که در مدیریت کنترل و نظارت ساختمان شهرداری پیگیری می‌کنیم تا نقشه ساختمان‌ها به صورت سلیقه‌ای تایید نشود.

به گفته این مدیر جدید، معاونت شهرسازی و معماری باید به محملی صمیمی برای حضور مهندسان، معماران و متخصصان خارج از شهرداری بدل شود و کار به گونه‌ای نباشد که یک استاد دانشگاه معماری برای تایید نقشه خود با مخالفت فردی با تحصیلات کمتر روبه‌رو شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 6 هزار مهندس ناظر با مدیریت کنترل و نظارت ساختمان شهرداری شیراز همکاری دارند که همواره فعال و بعضی به صورت موردی همکاری خود را ادامه می‌دهند.

نجیمی بیان کرد: 10 ناظر عالی مدیریت کنترل و نظارت ساختمان شهرداری در هر مرحله از پروژه، ساختمان را کنترل کرده و ایراد را به مهندس ناظر تذکر داده و در صورت ادامه تخلف به شورای انتظامی معرفی می‌کنند.

وی با تایید برخی ایرادات وارده بر اینکه هم مهندس ناظر و هم ناظر عالی وی از یک نهاد هستند، بیان کرد: بنا داریم با تسریع روند برون‌سپاری بخش خصوصی را در این امور به کار گیریم.

این مسئول شهری در ادامه خاطرنشان کرد: مدیریت کنترل و نظارت هماهنگی و نظارت بر امور ایمنی ساخت و سازها و رعایت آیین‌نامه‌های ایمنی، نظارت بر تهیه و تدوین دستورالعمل‌های مربوط به مهندسین ناظر و دفاتر فنی را بر عهده دارد.

وی اضافه کرد: نظارت بر عملکرد مهندسین ناظر با هماهنگی گروه کمیسیون ماده 100 و پیگیری تخلفات آنها بر اساس قانون نظام مهندسین انجام می‌شود.

ایجاد هماهنگی و همدلی بین تمام مهندسین و کارفرمایان، تقویت پرسنل فنی و عمرانی مناطق در امر نظارت در راستای ارتقای کیفیت کارهای عمرانی، نظارت بر اجرای آیین‌نامه‌های مقاوم‌سازی در برابر زلزله در این نشست مورد تاکید نجیمی قرار گرفت.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول