اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

نظارت بیشتری بر فروش محصولات بهداشتی آرایشی شود

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل به خطر افتادن سلامت مردم لازم است نظارت بیشتری بر فروش محصولات بهداشتی آرایشی شود.

نظارت بیشتری بر فروش محصولات بهداشتی آرایشی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسین صابری پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در یاسوج اظهار کرد: قاچاق کالا نباید از مشکلات اساسی کهگیلویه و بویراحمد باشد بلکه باید ابتدا قوانین را نوشته و پس از تفسیر، اقدام به اجرای آن کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بحث آزمایش محصولات نباید فقط به برنج، شکر و چای بسنده کنیم، بلکه 3 هزار قلم کالای دیگر باید آزمایش شود و اگر قاضی هم اجازه ندهد در هر صورت آزمایش انجام شود.

وی گفت: به طور طبیعی وظیفه داریم هر کالایی را آزمایش کنیم و این سه قلم کالا به این دلیل که قوت اصلی مردم بوده باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

صابری به اهمیت ویژه جلوگیری از خروج سوخت به خارج از استان اشاره کرد و گفت: با برگزاری جلسات و کمیته‌ها در خصوص این موضوع و با همکاری و همدلی مسئولان می‌توانیم از قاچاق بنزین به صورت بشکه‌ای به خارج از استان جلوگیری کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به دقت و نظر‌سنجی پلیس در این راستا اشاره کرد و ادامه داد: لازم است با نظارت پلیس خودروهای دولتی که سوخت آن در کارهای شخصی به هدر می‌رود و از آن سوءاستفاده می‌شود، متوقف گردند.

صابری با اشاره به فرامین رهبری که امسال را سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام‌گذاری کرده‌اند، تصریح کرد: در سال تولید ملی شایسته نیست برنج از خارج وارد کنیم و تولیدات داخل کشور روی دست بماند بلکه باید با تولید ملی تلاش بر تولید کیفی و کمی‌ محصولات داشته باشیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برای افزایش تولید ملی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز به فرهنگ‌سازی بیشتری است که سازمان آموزش و پرورش بهترین محل برای این تبلیغات است و ما باید از این فرصت‌های فرهنگی مناسب استفاده کنیم.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد استفاده از تولیدات ایرانی را پیرو فرمان ولایت فقیه دانست و گفت: در هیچ کشوری مراجع فرهنگ‌سازی رایگان به اندازه ایران وجود ندارد که باید از این فرصت‌ها در فرهنگ‌سازی استفاده از تولید داخلی استفاده شود.

صابری گفت: روی محصولات بهداشتی آرایشی و داروهای موجود در بازار نظارت بیشتری داشته باشیم زیرا استفاده از محصولات تاریخ مصرف گذشته سلامت مصرف‌کنندگان را بیش از سایر محصولات به خطر می‌اندازد.

وی برخورد با قاچاقچیان کالا را ضروری دانست و گفت: با ورود کالاهای غیرمجاز به بازار که با زندگی مردم سر و کار دارد در معرض خطر قرار می‌گیرند از این رو باید اشد مجازات نسبت به این افراد که مخل سلامت افراد جامعه هستند صورت گیرد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول