اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت و تجارت:

ایران به زودی‌ در زمینه فولاد خودکفا می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت‌: 6 پروژه تولید فولاد در مشهد‌، آذربایجان‌، قائنات و‌ کرمان در حال احداث داریم که با بهره‌برداری آنها روند اجرایی نیز با سرعت پیش می‌رود و به زودی‌ در زمینه فولاد خودکفا می‌شویم.

ایران به زودی‌ در زمینه فولاد خودکفا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، فریدون احمدی صبح امروز در مراسم جشن توسعه در منطقه سنگ‌آهن گل‌گهر سیرجان اظهار داشت: صنایع معدنی با تحریم‌ها به ارزش عملی خود دست یافت.

احمدی خاطرنشان کرد: اگر چند‌ سال ‌برنامه داشتیم تا از تک محصولی نفت خارج شویم، این تحریم‌ها موجب شد که عملا به ارزش سایر منابع تولیدی کشور از جمله صنایع معدنی پی ببریم.

وی بیان داشت:‌ ما با رهبری نظام و شهدای نظام اسلامی میثاق بسته‌ایم که در سند چشم‌انداز 55 میلیون تن فولاد را تولید کنیم که این موضوع اکنون محقق شده است.

احمدی گفت‌: امروز استقلال ما مرهون تلاش افرادی است که در جبهه اقتصادی کوشیدند تا بتوان پس از پیروزی انقلاب اسلامی و طی سال‌های اخیر تحریم‌ها وابسته به هیچ ‌کشوری نبوده و استقلال داشته باشیم.

وی عنوان کرد: آرمان ما تولید با دل و جان است تا به اهداف خود برسیم و اگر سستی و مسامحه کنیم، فرصت جذب سرمایه‌ها و اشتغال را که دغدغه خاطر همه مسئولان نظام است از دست داده‌ایم. 

رئیس هیئت‌ مدیره سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدن ایران افزود‌: در حال حاضر شش پروژه تولید فولاد را در نقاط مختلف کشور از جمله مشهد‌، آذربایجان‌، قائنات و‌ کرمان در حال احداث داریم که با بهره‌برداری آنها روند اجرایی نیز با سرعت پیش می‌رود و به زودی‌ در زمینه فولاد خودکفا می‌شویم.

وی خاطرنشان کرد: این مسئله بسیار اهمیت دارد تا دیگر نیاز نباشد با وجود معادن غنی سنگ‌آهن در کشور به ویژه استان کرمان، فولاد مورد نیاز را وارد کنیم، جشن خودکفایی فولاد نیز به زودی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول