اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احمدی‌نژاد در مراسم افتتاح خط تولید کنسانتره سنگ آهن مطرح کرد

تولید فولاد به 48 میلیون تن می‌رسد / برنامه گسترده دولت برای توسعه فولاد

خبرگزاری فارس: احمدی‌نژاد گفت: باید طی برنامه‌ای در 5 سال آینده به 48 میلیون تن محصولات فولادی برسیم.

تولید فولاد به 48 میلیون تن می‌رسد / برنامه گسترده دولت برای توسعه فولاد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمود احمدی‌نژاد دقایقی پیش در مراسم افتتاح بزرگترین خط تولید کنسانتره سنگ آهن کشور در محل معادن سنگ آهن سنگان خواف با بیان اینکه برای توسعه ظرفیت تولید فولاد کشور برنامه‌های گسترده‌ای داریم، گفت: برای تولید فولاد و محصولات فولادی به کنسانتره و سنگ آهن و گندوله نیازمندیم که برای تحقق این مهم کارخانه یکی از واحدهای تاثیر گذار در تولید فولاد کشور خواهد بود.

وی افزود: اگر به طور مثال 50 میلیون تن گندوله و کنسانتره تولید کنیم می‌توانیم 20 میلیون تن از آن آهن استخراج کنیم.

رئیس جمهور اسلامی ایران ادامه داد: در حال حاضر در کشور 25 -26 میلیون تن محصولات آهن نیازمندیم. در حالی که در حال حاضر در کشور 14 میلیون تن فولاد تولید می‌کنیم.

رئیس قوه مجریه در ادامه با تاکید بر اینکه باید طی برنامه‌ای 4-5 ساله تولید محصولات فولادی کشور را به 48 میلیون تن برسانیم، خاطرنشان کرد: در این راستا باید تولید محصولات فولادی را در کشور گسترش داده که البته این واحد در شرق کشور در افزایش ظرفیت تولید محصولات فولادی بسیار تاثیر گذار است.

وی ادامه داد: این کارخانه در حال حاضر 2.6 میلیون تن در سال کنسانتره و گندوله تولید می‌کنند که طبق برنامه‌ریزی انجام شده به5 میلیون تن می‌رسد.

وی با بیان مطلب فوق تاکید کرد: انشاءالله ظرف 4-5 سال آینده در ورودی و خروجی کارخانه فولاد به خودکفایی خواهیم رسید و البته با توجه به اینکه در همین کارخانه نیز بسیاری از ماشین آلات توسط مهندسان ایرانی ساخته و نصب شده انشاءالله در گام بعدی در طرح توسعه شاهد طراحی، ساخت و نصب به طور کامل توسط مهندسان ایرانی باشیم.

احمدی نژاد در ادامه در بخشی از سخنان خود با تاکید بر این مطلب که این کارخانه در توسعه منطقه شرق کشور بسیار تاثیر گذار است، گفت: در شرق کشور کارهای توسعه‌ای و زیربنایی کمتر انجام شده است؛ در حالی که از بهترین‌های ملت ایران در این منطقه زندگی می‌کنند و برای ساخت و افتتاح این کارخانه نقطه شروع خوبی برای سرمایه‌گذاری‌های اساسی در این منطقه است.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول