اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قاینات:

ترویج ارزش‌های اسلامی ابزاری برای خنثی‌سازی توطئه‌ها است

خبرگزاری فارس: فرماندار قاینات ترویج ارزش‌های دینی و تبلیغات گسترده اسلامی را ابزاری مهم به منظور خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان عنوان کرد.

ترویج ارزش‌های اسلامی ابزاری برای خنثی‌سازی توطئه‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین شرافتی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قاینات با اشاره به سخنی از پیامبر اکرم (ص) گفت: تبلیغات مهم‌ترین ابزار در رسیدن به موفقیت و پیروزی در برابر دشمنان است.

وی ادامه داد: ترویج ارزش‌های دینی و تبلیغات گسترده اسلامی ابزاری مهم به منظور خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان به شمار می‌رود.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه نقش روحانیت در قبل و بعد از انقلاب بسیار ارزشمند و کارساز بوده است، تصریح کرد: اگر چه پروژه‌های عمرانی در کشور بسیار اهمیت دارد، اما پروژه‌های معنوی که روحانیت نسبت به خنثی سازی تهاجم فرهنگی در شهرها و روستاها دنبال می کنند، بسیار ارزشمندتر و با اهمیت‌تر است.

شرافتی، نهادینه‌سازی ارزش و فرهنگ‌های دینی و اسلامی را نیاز مبرم جامعه امروزی عنوان کرد و افزود: اگر بهترین پروژه های عمرانی اجرا شود ولی افرادی که در آن فعالیت می کنند دارای تفکرات دینی نبوده و بنیه‌های معنوی قوی نداشته باشند، هیچ اثر و فایده‌ای ندارد.

امام‌جمعه قاینات در ادامه این جلسه اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی یکی از نعمت‌های بزرگی است که باید قدردان این نعمت باشیم چراکه کار سازمان تبلیغات اسلامی این است که به مردم شرافت، بصیرت،‌ راهنمایی و بزرگی می بخشد تا صراط مستقیم را پیدا کرده و در راه متعالی به پیش بروند.

حجت‌الاسلام سید مرتضی اصفهانی گفت: این سازمان از برکات انقلاب است و رهبر معظم انقلاب نیز عنایت ویژه‌ای به این نهاد ارزشی دارند.

وی، استقرار روحانیون در روستاها را یکی از فعالیت‌های دینی مهم و ارزشمند سازمان تبلیغات اسلامی دانست و تصریح کرد: تجربه ثابت کرده است که اگر در روستا روحانی باشد، فرهنگ معنوی و دینی منطقه و مردم آن ارتقا می‌یابد.

امام‌جمعه قاینات با اشاره به فرمایش رهبری در ارتباط با داشتن بصیرت لازم و کافی در زمینه احکام فقهی یادآور شد: از روحانیون و مبلغان دین می‌خواهیم در این زمینه تلاش جدی داشته باشند تا بتوانند به درستی پاسخگوی سوالات مردم به ویژه نسل جوان باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نیز در این مراسم افزود: اساس دین به زحمت و تلاشی استوار است که روحانیون و اقشار دینی انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام کاظم لطفیان ادامه داد: روحانیون و مروجان دین مبین اسلام در راستای تقویت فرهنگ دینی در این منطقه از هیچ تلاشی دریغ نکنند و امروزه جامعه اسلامی نیاز به بصیرت‌افزایی و تقویت بنیه‌های دینی دارد.

حجت‌الاسلام هادی نبئی مسئول سابق اداره تبلیغات اسلامی قاینات نیز، اجرای برنامه‌های مهم فرهنگی و دینی از جمله برپایی همایش بزرگ غدیر، احیای فاطمیه و صادقیه، برگزاری اعتکاف، اوقات فراغت، فعالیت‌های عمرانی، استقرار روحانیون، اعزام مبلغ در مناسبت‌های ملی و مذهبی، برگزاری اردوهای سیاحتی زیارتی، دعوت از سخنرانان محوری، برگزاری همایش‌های بصیرت، حمایت از فعالیت مساجد، برگزاری کلاس‌های قرآنی، راه‌اندازی خانه‌های قرآن روستایی و شهری و مراسم باشکوه سی شب با قرآن در رمضان را از جمله این فعالیت ها عنوان کرد.

در ادامه این جلسه از زحمات حجت‌الاسلام هادی نبئی قدردانی و حجت‌الاسلام احمد علیپور به عنوان رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی قاینات معرفی شد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول