اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس وارد بافق شدند

خبرگزاری فارس: اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس امروز به منظور بررسی مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی بافق وارد این شهرستان شدند.

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس وارد بافق شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، نماینده مردم بافق، ابرکوه، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس مدیرکل صنایع و معادن استان، مدیرکل امور اقتصادی، معاونت برنامه‌ریزی استاندار و جمعی از اعضای خانه صنعت و معدن استان یزد در این سفر یک روزه اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی را همراهی می‌کنند.
اعضای این گروه در بدو ورود به بافق با امام جمعه بافق دیدار کردند.
در این دیدار که صبح امروز در دفتر امام جمعه بافق برگزار شد، حجت‌الاسلام سیدجواد سلیمانی، امام جمعه بافق با اشاره به پتانسیل‌های بالقوه شهرستان بافق بر ضرورت تسریع در کار گازرسانی این شهرستان تأکید کرد و اظهار داشت: در حال حاضر دغدغه اصلی مردم و مهم‌ترین معضل برای سرمایه‌گذاری در بافق نداشتن گاز شهری است.
امام جمعه بافق همچنین بر نظارت بیشتر دولت و مسئولان بر معادن واگذار شده به بخش خصوصی تأکید کرد و گفت: به هر حال نباید با واگذار شدن معادن به بخش خصوصی امنیت شغلی کارگران دچار چالش شود.
اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین از بخش‌های مختلف معدن چغارت بافق بازدید کردند و در جریان فعالیت‌ها و مسائل و مشکلات این واحد معدنی قرار گرفتند.
در ادامه این سفر اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و هیئت همراه در نشست بررسی مسائل و مشکلات واحدهای معدنی بافق که با حضور مدیران واحدهای معدنی منطقه برگزار شد، شرکت کردند.
در این نشست مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران بر ضرورت باقی ماندن معادن بزرگ در دست دولت تأکید کرد و گفت: برای خصوصی‌سازی ابتدا باید بستر معدن‌کاری در حد نیاز توسط دولت فراهم شود، معادن به نام دولت ثبت و واگذاری به شرط و با مدت اتفاق بیفتد و کنترل نیز در دوره‌های مختلف بهره‌برداری صورت گیرد.
یاراحمدی با اشاره به اینکه هر معدنی قبل از اکتشاف تفضیلی، فعالیت اصلی استخراجی آن آغاز نمی‌شود، افزود: یکی از روش‌های کنترل و نظارت نزدیک دولت ایجاد قطب‌های معدن کاری منطقه‌ای برای ایجاد امکان بسترهای معدن کاری است که دارای تعهدات تأمین مواد معدنی بر اساس برنامه دولت است.
وی تصریح کرد: این قطب‌های معدنی از طرفی به عنوان پایگاه‌های آموزشی، پژوهشی و مشاوره مهندسی و از طرف دیگر حمایت‌های دولتی از معادن کوچک خصوصی محسوب می‌شود.
یاراحمدی تصریح کرد: شرکت سنگ‌آهن مرکزی در بافق با معادن فعال سنگ آهن چغارت و سه چاهون به عنوان نخستین و قدیمی‌ترین تأمین کننده سنگ‌آهن کشور دارای مجرب‌ترین کارشناسان معدنی، آزمایشگاه‌های منطقه‌ای و کامل‌ترین تجهیزات معدنی، اکتشافی و استخراجی است.
وی افزود: از نظر شرایط اقتصادی امکان سرمایه‌گذاری اکتشافی بر روی تمام آنومالی‌های منطقه بلوک ایران مرکزی را دارد و از طرفی سنگ آهن استخراج شده را در طرح‌های توسعه خود به هر میزان می‌تواند جذب کند.
فرماندار بافق نیز در این نشست با اشاره به اینکه سنگ آهن کشور در این شهرستان تولید می‌شود گفت: باید قانون‌گذار برای عمران و آبادانی این شهرستان امتیازات ویژه‌ای قائل شود.
حسین ندافیان همچنین بر ضرورت ایجاد واحدهای جوار معدنی در کنار شرکت سنگ آهن مرکزی تأکید کرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول