اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پایان روز همایش اعلام شد:

طرح پیشنهادات کمیسیون‌های همایش ملی صنایع چوب کشور

خبرگزاری فارس: نخستین همایش ملی دو روزه نقشه راه تأمین مواد اولیه و توسعه صنایع چوب و کاغذ کشور با ارائه طرح پیشنهاداتی از سوی کمیسیون‌ها به کار خود پایان داد.

طرح پیشنهادات کمیسیون‌های همایش ملی صنایع چوب کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگانٰ، بیانیه‌ای که پیش از ظهر امروز در پایان این همایش از سوی کمیته همایش تدوین شد بر مبنای سخنرانی‌های روز اول بحث و بررسی شد و هر محور در قالب چهار کمیسیون منابع و مواد اولیه سلولزی، صنعت و فناوری‌های نوین، آموزش، تحقیقات و فناوری، اقتصاد، قوانین و مقررات صورت پذیرفت و جمع‌بندی و پیشنهادات کمیسیون‌ها تدوین شد.
پیشنهاداتی همچون ارتقا و استمرار مدیریت علمی بر طرح­های جنگل‌داری فعال شمال کشور با رعایت توان اکولوژیک جنگل در راستای توسعه پایدار و فعال کردن طرح­های جنگل­داری غیرفعال با توان اقتصادی منفی از طریق تزریق اعتبارات دولتی در راستای سرمایه­گذاری­های زیربنایی در بخش­های احداث جاده، تامین تجهیزات و حفاظت برای دستیابی به موازنه مثبت در عملکرد اقتصادی طرح و تولید مستمر از یشنهادات این کمیسیون بود.
از دیگر  پیشنهادات این کمیسیون‌ها ایجاد زیرساخت­ها و تجهیزات مناسب در مبادی ورودی کشور با سرمایه­گذاری دولت برای سهولت در امر واردات چوب و خرده چوب، توسعه زراعت چوب در زمین­های کم­بازده ملی و واگذاری طویل­المدت به متقاضیان زراعت چوب و تدوین قوانین مناسب حمایتی، به واحدهای از صنایع چوب و کاغذ که تمام و یا بخشی از مواد اولیه موردنیاز خود را از طریق درختکاری و زراعت چوب تامین نمایند متناسبا معافیت­های مالی اعطا شود.
همچنین پیشنهاداتی که برای ارتقاء صنعت چوب و کاغذ در این بیانیه مطرح شد ارتقای تکنولوژی در صنایع چوب و کاغذ، برای افزایش بهره­وری و کاهش ضایعات و استفاده بهینه از مواد اولیه، سیاست­های کلی مصوب برنامه پنجم توسعه در بخش امور اقتصادی مبنی بر تغییر نگاه به نفت و گاز و درآمدهای حاصله از آن از منبع تامین بودجه عمومی به منابع و سرمایه­های زاینده اقتصادی پیشنهاد می­شود: درصدی از درآمدهای منابع تجدیدناپذیر نفت و گاز، صرف احیا و توسعه منابع تجدیدپذیر (جنگل و زراعت چوب) شود.
در پایان این همایش به منظور تحقق مفاد این بیانیه و لحاظ کردن آن در برنامه­ریزی­های کلان کشور پیگیری مفاد این بیانیه از سوی کانون­های هماهنگی دانش و صنعت و استفاده در تدوین نقشه راه مورد تأکید قرار گرفت.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول