اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

اردبیل در حل مشکل ترافیکی به مترو نیاز دارد

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل گفت: اردبیل در مسیر توسعه واقعی خود به ویژه در حل مشکلات ترافیکی به مترو نیاز دارد.

اردبیل در حل مشکل ترافیکی به مترو نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری عصر امروز در نشست تخصصی مشکلات ترافیکی شهر اردبیل اظهار داشت: ما در برنامه پنج ساله توسعه اردبیل به این موضوع توجه جدی کردیم و مطالعه متروی اردبیل دور از ذهن و تصور ما نیست.

وی تصریح کرد: پیش نیاز آغاز مطالعه مترو، اتمام طرح جامع حمل و نقل و ترافیک اردبیل در اولویت‌های ماست به همین دلیل تاکید ویژه‌ای بر اتمام طرح‌های مطالعاتی حوزه حمل و نقل و ترافیک داریم.

بدری به افزایش جمعیت اردبیل و تراکم تردد و رفت و آمد مردم اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه روز به روز بر جمعیت اردبیل افزوده می‌شود که ضرورت دارد رفته رفته در 15 سال آینده که اردبیل به یک کلان‌شهر تبدیل می‌شود مجهز به امکانات و تجهیزات روان‌سازی ترافیک شود.

این مسئول از این فرصت به عنوان بهترین زمینه برای توسعه یاد کرد و ادامه داد:‌ هرچند امروز اردبیلی‌ها با مشکلاتی از این لحاظ مواجه هستند اما در نوع نگاه و برنامه‌ریزی‌ها باید به سمتی حرکت کنیم تا اردبیل به مرکزی برای گردشگری کشور تبدیل شده و ساخت مترو در آینده برای اردبیل اجتناب‌ناپذیر است که بایستی از هم‌اکنون به فکر آن بود.

وی خاطرنشان کرد: برای انجام کار مطالعاتی مشکل تأمین اعتبار نداریم ولی باید طرح جامع حمل و نقل و ترافیک را به سرانجام برسانیم.

به گزارش فارس، شهردار اردبیل اضافه کرد: ما در کشور یک برنامه جامع توسعه به نام چشم‌انداز 20 ساله داریم و در اداره شهرها نیز باید از شخص‌محوری به سمت برنامه‌محوری حرکت کنیم.

بدری با اعلام اینکه در بسیاری از طرح‌های مدرن دنیا چشم‌انداز فعالیت شهرداری‌ها در یک دهه آینده روشن است، بیان کرد: در اردبیل باید به سمتی برویم که کارهای اصولی و طبق برنامه مشخص اهداف دنبال شود.

وی یادآور شد:‌ ما نهایت تلاش خود را انجام می‌دهیم که کارهای عمرانی در شهرداری اردبیل از سلایق شخصی به سمت برنامه‌محوری حرکت کند و برای پیشرفت عدالت در توزیع امکانات شهری باید برنامه داشته باشیم.

بدری گفت: خوشبختانه اغلب طرح‌هایی که برای امسال پیش‌بینی کرده‌ایم افتتاح شده و سعی داریم در حد امکان طرح‌های نیمه‌تمام برای سال‌های آینده باقی نگذاریم.

وی از تحقق 95 درصدی برنامه‌ها در نیمه اول سال خبر داد و افزود: در آسفالت‌ریزی نسبت به پارسال دو برابر رشد کرده‌ایم و اگر شرایط آب و هوایی اجازه دهد تا پایان مهر ماه میزان آسفالت‌ریزی ما به 200 هزار تن می‌رسد.

به گزارش فارس، شهردار گرمی نیز در جلسه ساماندهی معابر و کوچه‌ها در این شهر اظهار داشت: آبراه‌های سطح شهر گرمی ساماندهی می‌شوند تا جلوی ورود آب باران‌های شدید به اماکن عمومی و خصوصی گرفته شود.

خدارحیم شکوهی تصریح کرد: نقاط بحرانی شهر از نظر آب‌گرفتگی شناسایی شده و نقشه‌های اجرایی، اصلاح هندسی و ساماندهی آبراه‌ها تهیه شده است.

وی اعتبار ساماندهی آبراه‌ها را 4 میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: به زودی با انتخاب پیمانکار متعهد نسبت به جدول‌گذاری و اصلاح آبراه‌ها اقدام می‌کنیم.

شکوهی همچنین از اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار برای توسعه منطقه گردشگری گیلارلوی گرمی خبر داد و خاطرنشان کرد: احداث جاده آسفالت در دور دریاچه گیلارلو از برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری گرمی است.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول